سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    • واله 30 میلیون تن تولید سنگ آهن را می کاهد

      قیمت سنگ آهن روز دوشنبه(دیروز) افزایش یافت چون بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن در جهان (واله) اعلام کرد سالانه 30 میلیون تن از تولیداتش را از بازار خارج خواهد کرد.
      واله 30 میلیون تن تولید سنگ آهن را می کاهد


      به گزارش ایمیدرو به نقل از سایت کیتکو(Kitco) ، در آخرین بازار قیمت پایه سنگ آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین هر تن 57.80 دلار داد و ستد شد که 2.8 درصد بالاتر از قیمت 56.2 دلار در هر تن قبلی است.
      قیمت سنگ آهن در ماه گذشته به 46.7 دلار در هر تن کاهش یافت که پایین ترین قیمت در 10 سال گذشته بود.
      دلیل افزایش اخیر قیمت سنگ آهن این بود که واله اعلام کرد سالانه 30 میلیون تن در تولید پرهزینه اش را چنانچه قیمت این محصول همچنان کاهش پیدا کند، خواهد کاست.
      سرپرست بخش آهنی واله می گوید: بهره برداری از معادن خود را بهینه خواهیم کرد و در نتیجه بخشی از معادن پرهزینه و تولیدات نامرغوب خود را از چرخه تولید خارج خواهیم کرد. به هر صورت برنامه ریزی ما به شرایط بازار بستگی خواهد داشت ضمن اینکه همواره اهداف خود را برای بهینه سازی حاشیه سود دنبال خواهیم کرد.
      قبلا شرکت BHP نیز مطرح کرده بود که 20 میلیون تن از طرح های توسعه خود را به تعلیق خواهد انداخت اما شرکت ریوتینتو تاکنون از کاهش تولید خود سخنی بر زبان نیاورده است.
      اما شرکت ریو اعلام کرد که از میزان صادراتش در ماه آوریل از طریق بندر پورت هدلند 3.4 میلیون تن کاسته شده است چون شرکت اطلس آیرون از میزان تولیدش کاسته شده است. این شرکت مانند BHP و فورتسکیو متالز از بندر هدلند برای صادرات استفاده می کنند. در ضمن با و جود بهبود قیمت سنگ آهن استاندارد پوزر از درجه اعتباری BHP کاسته است و آینده این شرکت از موقعیت ثبات به منفی تبدیل شده است. این رتبه بندی نشان می دهد که قیمت سنگ آهن همچنان کاهشی خواهد بود.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.