سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: معدنی -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    • احیای دوباره اکتشافات معدنی در جهان

      پس از پنج ماه متوالی کاهش فعالیت های اکتشافات معدنی در جهان، ماه گذشته علائمی از بهبود در این بخش مشهود شد که بر اساس شاخص فعالیت های جاری فلزات و معادن (PAI) میزان رشد این بخش 9.4 درصد ارزیابی شده است.
      احیای دوباره اکتشافات معدنی در جهان

      به گزارش ایمیدرو به نقل از سایت ماینینگ، این شاخص از 49 واحد در ماه فوریه به 58.4 واحد در ماه مارس افزایش یافت.
      اما کارشناسان هشدار می دهند این ارقام زیاد بالا نیست چون در ماه فوریه فقط یک پروژه وجود داشت که در ماه مارس به شش پروژه اکتشافی افزایش پیدا کرد.
      این شاخص که در ماه آوریل 2014 به پایین ترین سطح خود در کل طول زمان گذشته (40.2 واحد) رسید، نشان دهنده سطح فعالیت در زنجیره عرضه فلزات است که چهار مرحله را به یک شاخص واحد تبدیل می کند که شامل نتایج حفاری های عمده، گزارشات مربوط به منابع معدنی اولیه، منابع مالی عمده و ارزیابی پیشرفت های پروژه است.
      دو مرحله از چهار مرحله ماه گذشته بهبود پیدا کرد و دو مرحله دیگر کاهش داشت.
      ارزش منابع بر جا (منابع دست نخورده ) که به طور موثرتری تاثیرگذار بودند به 9.6 میلیارد دلار رسید که این رقم در ماه فوریه 2.7 میلیارد دلار گزارش شده بود.
      در ماه مارس به طور غیرمنتظره ای گزارش منفی وجود نداشت که نسبت به شش گزارش منفی در ماه فوریه به ارزش 875 میلیون دلار گزارش مثبتی بود.
      علاوه بر این در تعدادی از گزارش ها منابع اولیه حدودا دو برابر تا 9 برابر ارزیابی شده بود. ارزش این منابع اولیه با استفاده از متدولوژی مرکز ملی ارزیابی عملکرد ساندیا (امریکا) "SNL" به 16.5 میلیارد دلار افزایش یافت که در ماه فوریه 2.7 میلیارد دلار بود.
      برعکس، در ماه مارس گزارشات کمتری در مورد حفاری های عمده در مقایسه با ماه فوریه وجود داشت و نیز در تعداد منابع مالی تکمیل شده در این بخش کاهش وجود داشت.
      SNL 18 مورد فاینانس را در ماه گذشته توسط شرکت های کوچک و متوسط به ارزش 89 میلیون دلار گزارش کرده است که در ماه فوریه 21 فاینانس به ارزش 642 میلیون دلار گزارش شده بود.
      در استرالیا که شرکت های معدنی بزرگ پروژه های خود را کنار گذاشته و یا معادن خود را تخلیه کرده اند، کارشناسان پیش بینی می کنند که بازار خرید و ادغام شرکت های بخصوص در بخش طلا رونق خواهد گرفت.
      تحلیلگران می گویند معادن طلای Down Under در حال حاضر در طی سال گذشته به دلیل افت ارزش برابری دلار استرالیا و روند معدنچیان برای کاهش هزینه ها، سودمندتر شده اند به طوری که تعدادی از شرکت های استخراج کننده طلا اقدام به خرید و ادغام کرده اند.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.