سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: زغالسنگ -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    • تداوم تقاضای زغالسنگ مانع اجرای برنامه های کاهش آلودگی

      شرکت سویسی گلنکور ( بزرگترین صادرکننده زغالسنگ مصرفی در نیروگاه های برق) معتقد است که دولت نمی تواند اقداماتی همچون ممانعت از استخراج معادن زغالسنگ را برای کاهش آلودگی اجرا کند.
      تداوم تقاضای زغالسنگ مانع اجرای برنامه های کاهش آلودگی

      به گزارش سایت ماینینگ، مدیرعامل شرکت گلنکور اعلام کرد که تقاضا برای انرژی ارزان همچون تقاضا برای سوخت های فسیلی را برقرار خواهد کرد.
      ایوان گلازنبرگ به این اشاره نکرد که او نگران ذخایر 4.3 میلیارد تنی هر کدام از معادن زغالسنگ خود است که بی ارزش باقی مانده و یا به دلیل اقدامات بین المللی برای کاهش گازهای گلخانه ای استخراج این معادن دست نخورده باقی خواهد ماند.

      بعضی از شرکت های معدنی نگران آینده ذخایر سوخت های فسیلی هستند بخصوص این سرمایه ها یا معادن دست نخورده باقی خواهد ماند.
      شرکت های زغالسنگ می گویند: " ما در واقع معتقد نیستیم که واقعیت انرژی جهانی بتواند به طور اقتصادی از اقدامات مربوط به کربن حمایت کرده تا مانع شود ما کاملا از ظرفیت های ذخایر سوخت های فسیلی خود استفاده نکنیم."
      منتقدان بسرعت از خود واکنش نشان داده و می گویند اینگونه مخالفت ها قبلا توسط بعضی از صنایع مطرح شده بود.
      گزارش اخیر سازمان ملل در خصوص تغییرات شرایط اقلیمی نشان می دهد که 80 درصد ذخایر زغالسنگ باید دست نخورده در زیر زمین مدفون بماند تا بتوان به شرایط هوا سر و سامان داد و 195 کشور با آن موافقت کرده اند.
      محدود کردن گرمایش زمین " یک ضرورت است تا به یک توسعه و برابری پایدار دست یافت که فقر را ریشه کن خواهد کرد" و آثار تغییرات اقلیمی موجب طولانی تر شدن فقر کنونی شده و مشکل فقری جدیدی ایجاد خواهد کرد.
      بنابه گزارش انجمن جهانی زغالسنگ ، این ماده معدنی در حال حاضر حدود 30 درصد انرژی مورد نیاز و بیش از 40 درصد برق آن را تامین می کند. از میزان مصف زغالسنگ چین در سال گذشته قبل کاسته شده که در 14 سال گذشته بی سابقه بوده است تا با آلودگی هوا مبارزه کند.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.