سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    • غلظت بی سابقه گازهای گلخانه ای

      غلظت گاز اکسیددوکربن در جهان به سطح پایه جدید 400 قسمت در هر میلیون رسید که حداقل در طی یک میلیون سال گذشته بی سابقه بوده است.
      غلظت بی سابقه گازهای گلخانه ای

      به گزارش سایت ماینینگ، طبق گزارش سازمان ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) امریکا غلظت متوسط ماهانه گاز CO2 در جهان ( از زمانی که دانشمندان مطالعه در خصوص میزان گازهای گلخانه ای در جو جهانی را آغاز کردند) در ماه مارس امسال به بالاترین سطح خود رسید.
      این بررسی نشان می دهد که میزان بالای مصرف سوخت های فسیلی توسط انسان در جهان باعث شده است که غلظت جهانی CO2 از زمان قبل از دوران صنعتی شدن بیش از 120 قسمت افزایش پیدا کند.
      دانشمندان ناسا می گویند از جنبه تئوری این میزان یا سطح CO2 سطحی بود که در دوران یا عصر پلیوسن ) Pliocene) به وجود آمد.
      در این عصر درجه حرارت و سطح آب دریاها بالاتر بود. به هر صورت مصرف سوخت فسیلی در چین( بزرگترین مصرف کننده در جهان) رو به کاهش است. میزان مصرف این انرژی برای نخستین بار در سال 2014 کاهش پیدا کرد چون دولت چین به فکر تحریم مصرف زغالسنگ در شهر دودآلود پکن تا سال 2020 افتاد. معهذالک تولیدکنندگان بزرگ زغالسنگ از جمله گلنکور ( بزرگترین شرکت تولیدکننده زغالسنگ در جهان برای مصارف نیروگاه ها) نسبت به آینده زغالسنگ خوش بین بودند.
      ایوان گلازنبرگ مدیرعامل شرکت گلنکور اظهار داشت که دولت ها نمی توانند اقدامات مربوط به کاهش نشت یا تولید گازهای گلخانه ای مانند حفظ زغالسنگ در زیر زمین را اجرا کنند چون تقاضا برای انرژی ارزان رو به افزایش بوده که نیازمند سوخت های فسیلی است.


       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.