سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    • اعلام جنگ فورتسکیو علیه طرح های سنگ آهن بی.اچ.پی و ریو

      "اندره فورست" مدیرعامل و موسس گروه فلزی فورتسکیوی استرالیا جنگ تمام عیاری را علیه رقبایش بی.اچ.پی بیلتون و ریوتینتو آغاز کرده و مردم استرالیا را ترغیب می کند تا از دولت بخواهند برای توقف طر ح های توسعه معدنچیان مداخله کند.
      اعلام جنگ فورتسکیو علیه طرح های سنگ آهن بی.اچ.پی و ریو

      به گزارش ایمیدرو به نقل از سایت ماینینگ، فورتسکیو که چهارمین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن در جهان است می گوید: شرکت های بی.اچ.پی و ریوتینتو اقتصاد کشور را به مخاطره انداخته اند و این شرکت های سنگدل نسبت به استرالیا بی تفاوت هستند.
      این میلیاردر بشردوست و خیرخواه گفته است که به دلیل اقدامات بی ملاحظه معدنچیان بزرگ سنگ آهن او مجبور است که 100 کارگر خود را از شرکت اخراج کند. این شرکت های بزرگ می گویند ما باید با وجود کاهش بیشتر قیمت سنگ آهن سال به سال به حجم تولیدات خود بیافزاییم.
      فورست می گوید: هر زمان که آنان چنین حملاتی را مطرح می کنند، قیمت سنگ آهن دوباره نزول می کند.
      او اضافه می کند با کاهش هر دلار قیمت سنگ آهن اقتصاد کشور 632 میلیون دلار امریکا متضرر می گردد و دولت 235 میلیون دلار از درآمد مالیاتی بی بهره می ماند.
      او می گوید: در این شرایط سرمایه گذاری یا هزینه از آموزش گرفته تا بازنشستگی همه چیز توام با ریسک بوده و فعالیت خود او برای توسعه دانشگاه ها و پایان دادن به مشکلات زندگی بومیان استرالیا بیهوده و لاینحل باقی خواهد ماند. او ادامه می دهد که مردم استرالیا مسلح شده و نمایندگان مجلس محلی خود را به زیر آتش گرفته و بخواهند که اجازه ندهند بی.اچ.پی و ریوتینتو به هیچ وجه به فعالیت معدنی خود در استرالیا ادامه دهند.
      همان گونه که انتظار می رفت واکنش ها نسبت به حمله جدید فورست به شرکت های معدنی بزرگ صریح مطرح شده و شورای معادن استرالیا اظهار داشته که فورست بازی خطرناکی را با اصرار به مداخل دولت فدرال آغاز کرده است.
      رییس شورای مذکور می گوید: دولت نقشی در مدیریت بازار سنگ آهن ندارد؛ چون در چنین حالتی مفهوم آن لگدمال کردن رقبای استرالیا مانند برزیل است. چیزی که ما باید از بازار کالا بدانیم این است که اگر تسلیم این حرکت شویم، سهام آن سقوط کرده و افزایش مجدد آن بسیار مشکل خواهد بود. اما به هرصورت "JOE Hockey" رییس بانک مرکزی استرالیا از درخواست فورست حمایت کرده و می گویدکه موافق فورست است.
      رییس بانک مرکزی استرالیا می گوید: من همدرد کارگرانی هستم که کارشان را از دست می دهند و من همدرد یا حامی شرکت هایی هستم که کارشان را به دلیل سقوط قیمت های سنگ آهن متوقف کرده اند.
      فورتسکیو سومین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن در استرالیا، یک قربانی بی گناه در این جنگ فرسایشی نیست. این شرکت خود شریک اخیر در افزایش تولید بوده که میزان تولید خود را به 164 میلیون تن در سال رسانده است. اما فورست در یک میهمانی در شانگهای در اوایل سال جاری اظهار داشته که آماده و خوشحال از این است که بلافاصله تولیدش را متوقف کرده یا کاهش دهد به شرط آنکه دیگر شرکت ها نیز به همین اقدام مبادرت ورزند. نظرات او موجب شد که کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیایی درخصوص اینکه این نظریه او ناقض قوانین کارتل بوده یا خیر بررسی کند.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.