به گزارش متال بولتن، پس از حملات هوایی عربستان سعودی به پایتخت یمن در روز 26 ماه مارس بازارهای آهن در یمن دچار رکود شد.
کشوری با 25.5 میلیون نفر جمعیت که عمده درآمد آن از نفت است یکی از واردکنندگان عمده میلگرد ساختمانی از ترکیه در سال 2014 بوده است. به دلیل شرایط امنیتی فوق العاده بد در منطقه شرایط فعالیت های ساختمانی در دو بازار بزرگ آن صنعا و عدن تقریبا متوقف شده است. بنادر عمده این کشور نیز پس از درگیری بسته شده است.
در بخش های دیگری از این منطقه واردات فولادهای ارزان موجب نگرانی کشورها شده است. مصر تعرفه حمایتی بر روی واردات میلگرد آجدار به میزان 8 درصد اعمال کرده است که از دوم ماه مه 2015 آغاز شده و تا سه سال به طول خواهد انجامید.
این کشور در گذشته 7.3 درصد تعرفه موقتی اعمال کرده بود که برای 200 روز ادامه داشته و قرار بود که در دوم ماه مه منقضی شود.
این تعرفه حداقل 53 دلار در هر تن خواهد بود.
بنادر ابوظبی یک توافقنامه تخصیص زمین با شرکت مهندسی AMS برای ساخت یک ریخته گری در منطقه صنعتی بندر خلیفه در امارات متحده عربی امضا کرده است. این ریخته گری قطعات خودرو مانند ترمز و دیسک قطعات ترمز چرخ برای بازارهای جهانی تولید خواهد کرد. این واحد در سه فاز احداث خواهد شد تا ظرفیت آن به 300 هزار تن برسد. خط گالوانیزه شرکت آهن و فولاد یونایتد در ابوظبی قرار است تا پایان 2016 تکمیل شده و 250 هزار تن در سال تولید داشته باشد. این کارخانه قرار است کلاف نورد سرد گالوانیزه به ضخامت 0.2 تا 2 میلی متر و کلاف نورد گرم گالوانیزه به ضخامت 1.2 تا 2.5 میلی متر به پهنای 1300 تا 7620 میلی متر تولید کند.