سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    • پیش بینی کاهش سود آرسلور میتال در سال 2015

      بزرگترین شرکت تولیدکننده فولاد در جهان (آرسلور میتال) به دلیل رقابت شدید صادراتی از طرف فولادسازان چینی و روسی در بازار امریکا که باعث عرضه مازاد فولاد و کاهش قیمت سنگ آهن در جهان شده است، از میزان پیش بینی درآمد خود در سال 2015 کاسته است.
      پیش بینی کاهش سود آرسلور میتال در سال 2015

      به گزارش ایمیدرو به نقل از سایت ماینینگ، آرسلور میتال در حال حاضر پیش بینی می کند که درآمد قبل از بهره و مالیات یا درآمد خالص که در صنعت فولاد به آن دقیق توجه می شود بین 6 و 7 میلیارد دلار باشد که این شرکت در ماه فوریه آن را 6.5 تا 7 میلیارد دلار پیش بینی کرده بود.
      علاوه بر این این شرکت در 31 مارس ( پایان سه ماه نخست سال جاری) ضرر و زیان خالص خود را 728 میلیون دلار گزارش کرده بود حال آنکه در سه ماهه نخست سال قبل 205 میلیون دلار بود. دلیل عمده این زیان عملکرد ضعیف بخش معدنی آن و نوسانات نامطلوب در ارزش برابری ارزی بوده است.
      لاکشی میتال مدیرعامل شرکت آرسلور میتال می گوید : ما با موانع متعددی مواجه بودیم. ضعف موجود در بازار امریکا کاملا با عملکرد بهتر کسب و کار در اروپا جبران شد چون شرکت با تدوین ساختار جدیدی که منتهی به تعطیلی چندین کارخانه فولادسازی آن گردید از سود برخوردار شد. در آن بازار تقاضای فولاد 2.5 درصد رشد داشت اما با نگاهی کلی به دیگر بازارهای جهانی چندان خوش بینانه نیست.
      شرکت آرسلورمیتال پیش بینی قبلی خود برای رشد مصرف فولاد در جهان را از 1.5 تا 2 درصد به نیم تا یک درصد کاهش داد. پیش بینی آرسلور میتال برای تقاضای فولاد در امریکا کاهش سه درصدی است و فروش چین نیم درصد افزایش خواهد داشت.
      آرسلور میتال نسبت به بازار اروپا خوش بین است و می گوید: نسبت به دوره های قبل عملکرد خوبی داشته است.
      آرسلور میتال که بزرگترین شرکت تولیدکننده فولاد در جهان است، فقط کمتر از 10 درصد بازار جهانی آن را در اختیار دارد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.