سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    • منابع غنی دریاچه قم ؛ فرصتی برای سرمایه گذاری پرسود

      مجری طرح شورابه‌های قم اعلام کرد که دریاچه نمک قم به لحاظ موقعیت مکانی و ذخایر معدنی با عیار بالا همچون اکسید منیزیم، می تواند برای سرمایه گذاران بسیار سود آور باشد .
      منابع غنی دریاچه قم ؛ فرصتی برای سرمایه گذاری پرسود

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی  ایران( ایمیدرو) ، سهراب غضنفری در خصوص میزان ذخیره قطعی معدن گفت : این معدن دارای ۳۲ میلیون تن منیزیا ، ۲۰۰ میلیون تن هالیت و 6/5 میلیون تن سیلویت است.
      وی در ادامه افزود : شورابه‌های دریاچه نمک قم با 2500 کیلومتر مربع در حوزه آبریز وسیع بین شهرهای قم و کاشان واقع شده که دارای مزایایی همچون دسترسی آسان برای برداشت و استحصال، نزدیکی به بازار مصرف ، وجود زیرساختهای مورد نیاز همچون انرژی ، قرار گرفتن در مجاورت امکانات زیربنایی ، سهل الوصول بودن دسترسی به منطقه از طریق جاده و ریل است.
      غضنفری با اشاره به حضور در دویست و دومین نشست نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) که در شهر کاشان برگزار شد ، اعلام کرد: با توجه به اینکه نمایندگان کشورهای پاکستان ، ترکیه ، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان در این نشست حضور داشتند ، طرح استحصال از دریاچه نمک به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری به حاضران معرفی شد .
      مجری طرح شورابه‌های دریاچه نمک قم با بیان اینکه اکنون تمرکز در طرح بهره‌برداری و استخراج شورابه های دریاچه نمک به روی ماده معدنی اکسید منیزیم است ، افزود : این ماده معدنی در صنایع نسوز، فولاد و سیمان بیشترین کاربرد را دارد، ضمن اینکه ظرفیت تولید تنها واحد تولید اکسید منیزیم در کشور که در بیرجند واقع شده 45 تا 47 هزار تن در سال است ، این در حالی است که نیاز کشور به تولید این محصول سالانه 100 هزار تن و 250 هزار تن تا پایان افق 1404 می باشد .
      وی تاکید کرد : در حال حاضر فناوری استحصال شورابه و تولید اکسید منیزیم در کشور وجود ندارد و لازم است از طریق کشورهای دارای این فناوری تامین شود. با ورود فناوری خارجی وکمک سرمایه گذاران داخلی در این بخش استحصال شورابه ها امکان پذیر خواهد شد .


       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.