سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: معادن -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    • کنگره امریکا برای معادن فضا هم قانون وضع می کند

      کنگره امریکا گام هایی را برای تعریف حقوق مالکیت در خارج از کره زمین با گذراندن یک لایحه تحت عنوان لایحه تجاری فضایی در این هفته برداشته است که به معدنچیان کمک می کند تا دامنه فعالیت های تجاری خود را توسعه دهند.
      کنگره امریکا برای معادن فضا هم قانون وضع می کند

      به گزارش سایت ماینینگ، تاکنون قانونی وجود نداشت که روشن کند موضوعاتی مانند اینکه آیا منابع معدنی استخراج شده از سنگ های آسمانی را می توان در روی زمین فروخت یا خیر و یا اینکه اگر کسی به جز مالک پایگاه بخواهد خواسته یا ناخواسته در آنجا فرود آید چه اتفاقی خواهد افتاد.

      قانون اکتشاف و بهره برداری از منابع معدنی فضایی به شرکت های فضایی امریکایی تضمین می د هد که هر چه را که در سیارات حفاری و استخراج کنند مالک آن هستند. مالکیت کامل هر گونه مواد معدنی فضایی بدست آمده در فضای خارج از کره زمین از آن کسی است که آن را استخراج کرده باشد که با مفاد کاربری قانون فدرال نیز همخوانی دارد.
      از جمله موارد دیگر این قانون پیشنهادی تاخیر در ایجاد مقررات سبک خطوط هوایی عالم گردی فضایی حداقل تا سال 2025 است تا بتوان قوانین مسئولیت ها و حمایت ها از چنین سفرها و فرایندهای اخذ مجوز سفینه مالی فضایی را تدوین کرد. زمانی که این مقررات قانونی شود به مسئله حقوق، مالکیت تجاری جدید در فضا توجه خواهد شد که بعضی از حقوق دانانان فضایی ( که در حال حاضر وجود دارد) را در خصوص عواقب آن نگران کرده است.
      رییس بخش سیاستگذاری فناوری فضایی طرفدار حقوق آزادی یکی از چندین کارشناسی است که در خصوص عدم وجود مقررات مالکیت منابع معدنی استخراج شده از ماه، ستاره های دنباله دار و سایر اجسام آسمانی هشدار داده است.
      زمین شناسان معتقدند که سیارات مملو از سنگ آهن، نیکل و فلزات گرانبها با عیار بسیار بالاتر از آنچه که در زمین یافت می شود، هستند که ارزش بازار آن را تریلیون ها دلار تخمین می زنند.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.