سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    • فولاد مکران چابهار شرایط تولید رقابتی را دارد

      رییس هیات عامل ایمیدرو از جایگاه فولاد مکران به عنوان یکی از مزیت های طرح یاد کرد و گفت: با توجه به وجود معادن سنگ آهن در استان،‌ وجود آب و بندر عظیم چابهار و همچنین در دسترس بودن گاز (در آینده)، شرایط مساعدی برای تولید رقابتی فولاد و صادرات این محصول ایجاد شده است.
      فولاد مکران چابهار شرایط تولید رقابتی را دارد

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مهدی کرباسیان در مراسم امضای قرارداد فاز نخست مجتمع فولاد مکران چابهار، به سیاست های دولت برای جلب مشارکت بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: علاقمند به توسعه فعالیت های بخش خصوصی برای توسعه صنایع معدنی هستیم و این امر به عنوان راهبرد ایمیدرو محسوب می شود.
      وی به برنامه های ایمیدرو در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: طرح اکتشافی که ایمیدرو از یک سال و نیم پیش از مناطق شمال شرقی کشور آغاز کرده، 4500 کیلومتر مربع از مساحت استان سیستان و بلوچستان را نیز شامل می شود.
      کرباسیان از احتمال کشف معادن بزرگ سنگ آهن در این استان خبر داد و گفت: با به نتیجه رسیدن اکتشافات استان پشتوانه ای برای طرح های صنایع معدنی در منطقه جنوب شرق کشور ایجاد می شود و این در حالی است که بخش عمده ارزش افزوده،‌ درآمدزایی و توسعه اشتغال از طرح های صنایع معدنی به دست می آید.
      وی ادامه داد: اجرای طرح های جدید در این حوزه ها به معنی ورود سرمایه های جدید به استان سیستان و بلوچستان و تغییر شرایط اقتصادی و اجتماعی آن مناطق است.
      فاز نخست مجتمع فولاد مکران چابهار که به عنوان یکی از طرح های جدید ایمیدرو محسوب می شود،‌ با هدف تولید 1.6 میلیون تن آهن اسفنجی اجرایی شده است و با سرمایه 130 میلیون یورویی توسط کنسرسیومی از شرکت های داخلی به اجرا در می آید. مجتمع فولاد مکران چابهار قرار است در فاز توسعه به ظرفیت تولید 3.2 میلیون تنی دست یابد که تمام زنجیره تولید فولاد از گندله سنگ آهن تا شمش و ورق گرم فولادی را شامل می شود.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.