سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    • خوانساری: دولت مشوق های لازم را برای سرمایه گذاری معادن فراهم کند

      رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اعلام کرد: برای حضور فعال سرمایه گذاران داخلی و خارجی در معادن ایران، باید موانع موجود رفع و مراحل سرمایه گذاری تسهیل شود.
      خوانساری: دولت مشوق های لازم را برای سرمایه گذاری معادن فراهم کند

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مسعود خوانساری امروز یکشنبه در اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ، سفرا و کارداران و همچنین صاحب نظران معدنی از نقاط مختلف جهان آغاز به کار کرد، افزود: دولت باید مشوق های لازم را برای سرمایه گذاران فراهم کند.
      وی ادامه داد: موفقیت دولت در مذاکرات جاری با غرب می تواند زمینه ورود سرمایه گذاری و همچنین متخصصان خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی در ایران را فراهم کند.
      خوانساری اظهار کرد: باید از امروز روش های مناسبی برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی برای دوره پساتحریم داشته باشیم تا در صورت موفقیت مذاکرات از فرصت ها به بهترین نحو استفاده شود.
      وی تصریح کرد: ایران ذخایر معدنی فراوانی دارد و بزرگترین معادن مس، روی و سنگ آهن در ایران وجود دارد که می تواند زمینه مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی ایران باشد.
      خوانساری گفت: بخش معدن علاوه بر اینکه خود می تواند ارزش افزوده ایجاد کند، باعث تحرک و پویایی سایر بخش ها از جمله صنایع ماشین سازی و تجهیزات صنعتی نیز می شود.
      وی با تشریح مزیت های بخش معدن به نقش قابل توجه آن در اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: به ازای یک دلار سرمایه گذاری در بخش معدن می توان تا سه دلار در سایر بخش ها ارزش افزوده ایجاد کرد.
      خوانساری همچنین مهمترین عامل توسعه معادن را قیمت دانست و گفت: قیمت گذاری دولتی برای مواد معدنی شیوه مناسبی نیست و بخش خصوصی معتقد است بهترین راه کشف قیمت تبعیت از مکانیزم عرضه و تقاضای بازار و همچنین بورس است.

       


       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.