سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    • سنگ آهنی های ایران بر قیمت بهینه تمرکز کنند

      یک شرکت معدنی سوییسی خواهان تمرکز شرکت های ایرانی به قیمت بهینه سنگ آهن در عرصه جهانی شد.
      سنگ آهنی های ایران بر قیمت بهینه تمرکز کنند

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، نواک مدیر منطقه حوزه آسیای میانه شرکت برینکستن که تحلیل بازارها و استراتژی های قیمتی شرکت های معدنی را انجام می دهد امروز دوشنبه در روز دوم اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی سخن می گفت تصریح کرد: در این اجلاس موضوعات مختلفی درباره توانمندی های معدنی ایران و ذخایر غنی و ثروت معدنی این کشور مطرح شده است اما سوال اینست که شرکت های سنگ آهنی ایرانی چه استراتژی برای قیمت گذاری دارند.
      وی یادآور شد: امروزه شرکت های بزرگ سنگ آهن در استرالیا، چین و برزیل با توجه به مقیاس بزرگ تولید، قابلیت عرضه محصول رقابتی را دارند.
      نواک با اشاره به افزایش عرضه سنگ آهن نسبت به تقاضا در بازارهای جهانی گفت: در این شرایط به رغم آنکه با عرضه زیادی مواجه هستیم شرکت های بزرگ استرالیایی و برزیلی همچنان برنامه افزایش تولید سنگ آهن را پیگیری می کنند و طرح های متعددی نیز برای افزایش ظرفیت تولید دارند.
      مدیر منطقه ای شرکت برینکستن در عین حال به جایگاه چین در تعیین قیمت سنگ آهن اشاره کرد و افزود: هرچند رشد اقتصادی چین محدود شده و رو به کاهش است اما همچنان به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده سنگ آهن نقشی اساسی در تعیین قیمت این ماده معدنی در جهان ایفا می کند.
      وی با بیان اینکه کیفیت تولید گندله سنگ آهن در ایران بالا است گفت: شرکت های ایرانی باید بر روی قیمت گذاری استراتژی هایی اجرا کنند تا سنگ آهن را با نرخ متناسب با بازار عرضه کنند.
      نواک افزود: در شرایطی که بازار جهانی با عرضه مازاد مواجه است کنترل هزینه ها که شامل تمامی هزینه های اصلی و فرعی در تولید می شود از اهمیت به سزایی برخوردار است و شرکت های ایرانی باید استراتژی های قیمتی را مورد بازبینی قرار دهند.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.