سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    • ایران ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در صنعت آلومینیوم دارد

      مدیر عامل شرکت آلمانی اینتراکن گفت: ایران ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری و توسعه صنعت آلومینیوم در اختیار دارد.
      ایران ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در صنعت آلومینیوم دارد

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، ورنز شولتز امروز دوشنبه در روز دوم اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی با اشاره به شرایط اقتصادی و منطقه ای ایران افزود: وجود ذخایر فراوان گاز، سواحل جنوبی و تجربه ی دهه های گذشته فرصت مناسبی را برای توسعه این صنعت ایجاد کرده است.
      مدیر عامل شرکت اینتراکن با اشاره به اینکه آلومینیوم صنعتی انرژی بر است گفت: این صنعت با استفاده از منابع گاز طبیعی ایران می تواند نیروی برق کارخانه های تولید شمش آلومینیوم را تامین کند.
      وی در عین حال یادآور شد: ایمیدرو در سال گذشته طرح هایی را برای تولید برق در بندرعباس شروع کرده که این امر می تواند بخشی از توسعه صنعت آلومینیوم در سواحل جنوبی ایران را پشتیبانی کند.
      مدیر عامل اینتراکن به اقدامات ایران در ایجاد و توسعه صنعت آلومینیبوم اشاره کرد و اظهار داشت: به رغم اینکه در دهه های گذشته کارخانه های متعددی در تولید شمش آلومینیوم در ایران ایجاد شده اما در خلال این سال ها کشورهای حاشیه خلیج فارس ظرفیت تولید آلومینیوم را به طور فزاینده ای توسعه داده اند.
      وی ادامه داد: ایران می تواند در گام نخست با استفاده از توان شرکت های خصوصی و جذب سرمایه، ظرفیت تولید آلومینیوم را یک میلیون تن در سال افزایش دهد.
      شولتز تاکید کرد: ایران با توجه به امکانات انرژی، حمل و نقل و موقعیت استراتژیک خود، می تواندنقش قابل توجهی در افزایش ظرفیت تولید شمش آلومینیوم ایفا کند.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.