سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    • شرکت های بزرگ معدنی در صف سرمایه گذاری در ایران هستند

      سهامدار ارشد یک شرکت معدنی قزاقستان گفت: در حال حاضر سرمایه گذاران بسیاری در دنیا خواهان فعالیت در بخش معادن ایران هستند اما تحقق این امر نیاز به اصلاح قوانین سرمایه گذاری در ایران دارد.
      شرکت های بزرگ معدنی در صف سرمایه گذاری در ایران هستند

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، خانم کاسی لوا گل میرا (Kassylova Gulmira)سهامدار ارشد شرکت اس.آر.اس قزاقستان که امروز دوشنبه در روز دوم اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی سخن می گفت تصریح کرد: شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی دنیا در صف سرمایه گذاری در بخش معدن ایران هستند اما موضوعاتی همچون قوانین گمرکی، مالکیت سرمایه گذاری و انتقال مالکیت، مالیات ها، نوع و میزان سهم در منابع رو زمینی و زیرزمینی معادن، امور حقوقی و دعاوی باید به طور شفاف برای آن ها ارایه شود.
      وی یادآور شد: اگرچه هم اینک برخی از شرکت های معدنی دنیا با قراردادهای بیع متقابل و فاینانس در حال همکاری با ایران هستند اما این قراردادها تنوع و جذابیت لازم را برای توسعه همکاری ها ندارد و ضروری است که اصلاحاتی در قوانین فعلی ایجاد شود.
      گل میرا با اظهار این نکته که توافقات مختلفی در دیدار اخیر روسای جمهور ایران و قزاقستان که با حضور وزرای صنعت و معدن دو طرف انجام شده گفت: تجربه کشورهایی همچون قزاقستان پس از استقلال از شوروی سابق نشان می دهد انجام اصلاحاتی در قوانین سرمایه گذاری فضای جدیدی را پیش روی سرمایه گذاران باز می کند و نتیجه مثبت این امر در کشورهای آسیای میانه کاملا مشهود است.
      وی خاطر نشان کرد: حوزه معادن ایران برای توسعه نیاز به کارشناسان خبره بین المللی و تجهیزات به روز، کارآمد با دانش فنی به روز دارد که این امر در خلال تعامل با شرکت های بزرگ معدنی حاصل می شود.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.