سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    • مدیر شرکت یورو اینوست: رتبه بندی اعتباری شرکت های ایرانی یک ضرورت است

      مدیر شرکت یورو اینوست: رتبه بندی اعتباری شرکت های ایرانی یک ضرورت است
      مدیر شرکت یورو اینوست: رتبه بندی اعتباری شرکت های ایرانی یک ضرورت است


      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، پیمان مولوی  در اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران افزود: کل سرمایه در گردش جهان حدود 77 هزار میلیارد دلار برآورد شده و به عبارت دیگر این رقمی است که کشورها بدنبال جذب این منابع هستند.
      وی ادامه داد: آگاهی نداشتن اغلب شرکت های ایرانی درباره فاینانس بین المللی از مشکلات این شرکت هاست و همین مسئله سبب شده تا نتوانند در جذب منابع مالی بین المللی موفق باشند.
      مولوی مهمترین حوزه در تامین مالی بین المللی را رتبه بندی اعتباری جهانی دانست و تصریح کرد: تا زمانی که شرکت های ایرانی نتوانند این رتبه بندی را دریافت کنند، فاینانس خارجی محقق نمی شود.
      وی گفت: در حال حاضر حدود 98 درصد شرکت های ایرانی بخش خصوصی و نیمه دولتی دارای رتبه بندی بین المللی نیستند و به جز تعداد اندکی از کشورها، بقیه کشورهای جهان از این اعتبار بهره مند هستند.
      مولوی در عین حال تصریح کرد: دریافت رتبه بندی بین المللی برای شرکت های ایرانی کار سختی نیست چون که کشورهای زیادی در جهان اکنون ارائه دهنده رتبه بندی هستند.
      وی افزود: داشتن صورت های مالی شفاف ، توان انجام تعهدات بلند مدت و برخی موارد دیگر از لازمه های دریافت رتبه بندی بین المللی برای شرکت های ایرانی است.
      مولوی اظهار کرد: رتبه بندی بین المللی کمک می کند تا شرکت ها از کمترین میزان نرخ بهره قادر به جذب اعتبارات بین المللی شوند.
      به اعتقاد وی شرکت های ایرانی این توانمندی را دارند که طی سه تا چهار سال آینده با برنامه ریزی صحیح رتبه بندی اعتباری خود را در جهان افزایش دهند.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.