سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    • فرصت جدیدی برای سرمایه گذاران طلا در حال فراهم شدن است

      مجری طرح اکتشاف و تجهیز «معدن طلای کوه دُم» اعلام کرد: اکتشاف تکمیلی این معدن تا یک ماه آینده به پایان می رسد.
      فرصت جدیدی برای سرمایه گذاران طلا در حال فراهم شدن است

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، غلامرضا هاشمی مرند با بیان این مطلب اظهار داشت: مطالعات و اکتشافات تکمیلی «معدن طلای کوه دُم» به عنوان یکی از طرح های توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی (زیر مجموعه ایمیدرو)، از سال 93 آغاز شده و با اکتشافات تکمیلی انجام شده در بخش شمالی معدن، ذخیره قطعی طلا در این آنومالی حدود 4 میلیون تن با عیار یک تا 1.5 گرم در تن برآورد شده و بدون شک با اکتشاف تکمیلی بخش های دیگر معدن (4 آنومالی باقی مانده)، میزان ذخیره طلا قابل افزایش خواهد بود.
      وی افزود: تا یک ماه آتی، گزارش اکتشاف این معدن دریافت خواهد شد و فراخوان جذب سرمایه گذار برای تجهیز معدن جهت استخراج و استحصال طلا نیز طی نیمه نخست امسال از طریق رسانه های کثیر الانتشار اعلام خواهد شد.
      هاشمی مرند تصریح کرد: با تجهیز معدن و احداث کارخانه استحصال طلا، سالانه 300 کیلوگرم طلای خالص از این معدن استخراج خواهد شد. میزان سرمایه گذاری برای تجهیز و احداث کارخانه، حدود 80 ملیارد تومان پیش بینی شده که به روش بی. او. تی (BOT) انجام خواهد شد.
      مجری طرح اکتشاف و تجهیز «معدن طلای کوه دُم» درباره مزایای سرمایه گذاری در این معدن اعلام کرد: علاوه بر ذخیره و عیار بالای کانسنگ طلا، این معدن از ذخایر مس و سنگ آهن نیز برخوردار است.
      وی ادامه داد: در حال حاضر، مطالعات ژئوفیزیکی در بخش مس این معدن انجام شده و به مرحله حفاری رسیده ایم. در بخش سنگ آهن نیز فعالیت های اکتشافی انجام شده است.
      گفتنی است، معدن طلای کوه دم در فاصله 110 کیلومتری شمال شرق شهرستان اردستان در استان اصفهان و در مجاورت کویر مرکزی ایران واقع شده ‌است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.