سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    • کرباسیان: ذخایر معدنی کافی برای توسعه کشور داریم

      رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: بیشتر معادن کشور از ذخایر کافی برای توسعه اقتصادی برخوردارند و می توان روی توسعه این معادن برنامه ریزی کرد.
      کرباسیان: ذخایر معدنی کافی برای توسعه کشور داریم

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: وجود ذخایر معدنی در ایران همراه با اغلب مواد معدنی شناخته شده جهانی، مزیت ویژه ای برای توسعه کشور محسوب می شود که می توان برنامه توسعه اقتصادی را برای بیش از 5 دهه روی بخش معدن متمرکز کرد و بدون شک، سرمایه گذاران با اطمینان خاطر از تامین مواد اولیه، می توانند به بخش احداث کارخانه های فرآوری مواد معدنی وارد شوند.
      وی ادامه داد: با اکتشافات جدید و زمینه سازی برای استخراج و فرآوری معادن - و به تبع آن ایجاد صنایع پایین دستی جدید- فرصت های اشتغال قابل توجهی برای کشور فراهم می شود.
      رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به طرح ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد تولید کنسانتره و گندله سنگ‌آهن، گفت: بیشترین خام ‌فروشی معادن کشور در بخش سنگ‌آهن است که با اجرای طرح یاد شده و رفع نیاز کارخانه های فولاد سازی داخل به گندله، امیدواریم در نیمه دوم سال 95 خام ‌فروشی سنگ‌آهن به ‌طور کامل پایان یابد.
      وی افزود: ایمیدرو برای افزایش ذخایر قطعی مواد معدنی استراتژیک نظیر مس، آلومینیا، طلا، سنگ آهن، سرب و روی، منیزیم، عناصر نادر خاکی، تیتانیوم، زغال سنگ و غیره، برنامه های اکتشافی عظیمی در کشور به اجرا گذاشته و با توجه به چشم انداز مثبت افزایش ذخایر، مواد اولیه مورد نیاز صنایع معدنی موجود و طرح های جدید، برای سال های مختلف قابل تامین خواهد بود.
      به گفته کرباسیان، با برآوردهای فعلی در برخی از معادن ایران برای 50 سال و در برخی دیگر از معادن نیز ماندد زغال سنگ تا 200 سال ذخیره معدنی وجود دارد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.