سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: فلزات -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    • رونق معاملات مسکن چین بازار فلزات را در این کشور گرم کرد

      پیش بینی می شود که قیمت سنگ آهن احتمالا در نیمه دوم سال جاری با وجود افزایش اطمینان و اعتماد در بازار مسکن چین تحت فشار بیشتری قرار گیرد.
      رونق معاملات مسکن چین بازار فلزات را در این کشور گرم کرد

      به گزارش چایناماینینگ، اقدامات و سیاست های اتخاذ شده ظرف شش ماه گذشته در چین تا حدی دست اندرکاران بازار مسکن را که بزرگترین مصرف کننده مستقیم فولاد و سنگ آهن است، امیدوار کرده اما این احتمال وجود دارد که نتیجه کار افزایش تزئینات ظاهری آپارتمان ها باشد تا احداث واحدهای جدید.
      گزارش ها حاکی از ا ین است که فروش مستغلات در ماه جاری (مه) 37.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. اما هنوز تعداد آپارتمان های خالی بسیار بالاست به طوری که بازار آن تا 12 تا 36 ماه آینده اشباع شده است.
      به دلیل انجام تزئینات ظاهری در داخل و خارج ساختمان بازار فلزات پایه و مواد مصرفی به صورت رنگدانه و کاشی ها مانند ماسه سنگ گرم شده است چون 85 درصد مسکن ساخته شده در چین استحکامی نداشته و فقط خوش ظاهر است. در ضمن چشم انداز بازار سنگ آهن و زغال کک شو که در تولید فولاد مصرف می شود، مثبت نیست.
      قیمت سنگ آهن چهارشنبه گذشته یک شبه 1.9 درصد افزایش یافت و به 63.02 دلار در هر تن رسید و این افزایش از اواخر ماه آوریل آغاز شد چون بی.اچ.پی اعلام کرده بود که از میزان رشد تولیدش خواهد کاست.
      اما پیش بینی این است که افزایش قیمت موقتی بوده و در نیمه دوم سال 2015 مجددا به 48 دلار در هر تن سقوط خواهد کرد. سه ماهه دوم در چین فصل مطلوبی برای فعالیت های ساختمانی است اما این افزایش فعالیت زمانی رخ داد که بی.اچ.پی با مشکلات عرضه مواجه شده و در حال حاضر از میزان عرضه آن کاسته شده است. در ماه مه میزان تولید روزانه فولاد کشور به 1.78 میلیون تن رسید که در ماه آوریل 1.79 میلیون تن افزوده شد.
      شرکت ریوتینتو برنامه افزایش تولید 360 میلیون تنی خود را آغاز خواهد کرد. معدن Roy Hill اواخر سال جاری راه اندازی خواهد شد. برنامه عرضه و تولید سنگ آهن ارزان همچنان ادامه دارد که در صورت افزایش نیافتن تقاضا یا مصرف ، منحنی تغییری نخواهد کرد.
      تحلیلگران می گویند: هر گونه تغییر و تحولی در بازار مقطعی بوده و بسرعت دگرگون خواهد شد. موجودی پایین انبارها و مشوق های اقتصادی دولت می تواند در کوتاه مدت قیمت ها را افزایش دهد اما در بلندمدت با توجه به افزایش عرضه معادن بزرگ در جهان صحنه بازار همچنان پرچالش خواهد بود.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.