سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    • توسعه معادن مستلزم افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی کشور است

      مدیر زیرساخت ایمیدرو یکی از پیش نیازهای توسعه معادن را افزایش ظرفیت شبکه ریلی کشور ذکر کرد.
      توسعه معادن مستلزم افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی کشور است

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) عباس رنجبر در میزگرد نشریه حمل و نقل درباره چالش های پیش روی بخش معدن و شبکه ریلی کشور با اعلام مطلب فوق تصریح کرد: قرار است در افق 1404 سالانه هزار کیلومتر ریل ساخته شود اما در دولت گذشته فقط صد کیلومتر خط ریلی ساخته شد بنابراین در صورت فراهم نشدن زیرساخت ها همچون خطوط ریلی گلوگاه های توسعه این بخش همچنان باقی می ماند و زمان حمل و هزینهها افزایش مییابد.
      در همین حال مطالعات اولیه طرح جامع فولاد نشان می دهد، برای افق 1404 سهم خطوط ریلی 3هزار و 180 کیلومتر خواهد بود این در حالیست که کل خطوط ریلی کشور از 11هزار و 420 کیلومتر فعلی باید به 25هزار کیلومتر برسد. همچنین برای دستیابی به هدف ظرفیت تولید 55 میلیون تنی فولاد خام، ظرفیت حمل خطوط ریلی باید با رشد 4 برابری از 22میلیون تن فعلی به 88 میلیون تن افزایش یابد.
      معاون بهرهبرداری و سیر و حرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست اظهار داشت: سالانه حدود 35 میلیون تن بار توسط ریل جابهجا میشود که 68درصد از این رقم مربوط به حمل مواد معدنی است که از معادن بزرگی از جمله چغارت، سنگان، چادرملو و ... به مقصد کارخانههای فولادی حمل شده و بخشی هم برای صادرات حمل شده است.
      حسین عاشوری در عین حال با یادآوری اینکه در سال های 92 و 93 سهم حق دسترسی در بخش ریلی افزایش نیافت گفت: سال گذشته حدود 9 درصد رشد قیمت در ریل داشتیم اما این افزایش در بخش جاده ای به حدود 17 درصد رسید.


       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.