سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: پتاس -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    • کارخانه پتاس خور و بیابانک به مرحله پیش راه اندازی رسید

      مدیر واحد پتاس خور و بیابانک اعلام کرد: در حال حاضر، کارخانه پتاس خور و بیابانک با ظرفیت تولید 10 هزار تن در مرحله پیش راه اندازی است.
       کارخانه پتاس خور و بیابانک به مرحله پیش راه اندازی رسید

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی (زیرمجموعه ایمیدرو)، علی علوی با اشاره به این مطلب گفت: مراحل فنی و انجام تست های تولید کارخانه تولید پتاس خور و بیابانک حداکثر تا 2 ماه دیگر نهایی و آماده افتتاح می شود و با توجه به میزان ماده اولیه موجود، پیش بینی تولید 10 هزار تن پتاس در این واحد را داریم که این میزان تولید، درآمد 1600 میلیارد ریالی را برای واحد حاصل خواهد کرد.
      مدیر واحد پتاس خور و بیابانک با اشاره به اینکه این کارخانه یک بار در سال 86 آماده افتتاح شد، اما به دلیل مشکلات ناشی از تحریم های بین المللی، به مرحله تولید نرسید، تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، اقدامات برای راه اندازی کارخانه صورت گرفته و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران توانست پس از گذشت 8 سال، موانع پیش روی این کارخانه را رفع کند.
      وی ادامه داد: همکاری با شرکت آلمانی دارنده تکنولوژی و طراح خط تولید کارخانه پتاس خور و بیابانک، پس از سال ها از سر گرفته شد و حدود چهار ماه پیش، کارشناسان این شرکت از کارخانه بازدید کرده و به بررسی نواقص موجود پرداختند.
      مدیر واحد پتاس خور و بیابانک افزود: اواخر اردیبهشت امسال نیز تیم آلمانی متشکل از متخصصان بازرسی، تعمیرات و راه اندازی به منظور کنترل مجدد کارخانه به ایران آمدند و قرار است طی 2 ماه آینده بر فرآیند تولید این کارخانه نظارت داشته باشند.
      بنا به این گزارش، پتاس به عنوان یک ماده معدنی استراتژیک در صنایع مختلف همچون کشاورزی (تولید کود شیمیایی)، بهداشتی (شوینده ها و صابون، دارو)، رنگ، شیشه و سرامیک، غذایی و تهیه گِل حفاری کاربرد دارد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.