سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    • گروه 7 و کربن زدایی اقتصاد جهانی

      هفت کشور صنعتی موسوم به گروه 7 توافق کردند که تا پایان قرن حاضر مصرف سوخت های فسیلی یا در حقیقت تولید گازهای گلخانه ای را متوقف کنند.
      گروه 7 و کربن زدایی اقتصاد جهانی

      به گزارش ماینینگ، سران هفت کشور امریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، انگلیس، ژاپن و ایتالیا که در این هفته در منطقه باواریای آلمان بایکدیگر ملاقات می کنند متفقا تعهد کردند که تا پایان قرن اقتصاد جهانی را کربن زدایی کنند.
      به عبارت عملی مفهوم این حرف یا تعهد این است که سران می خواهند تولید گازهای گلخانه ای حاصل از مصرف زغالسنگ ، نفت و گاز را در صنایع تا پایان 2050 از سطح کنونی 40 تا 70 درصد کاهش دهند.
      مرکل صدر اعظم آلمان و میزبان این گردهمایی سران گفت : علاوه بر این این گروه قاطعانه قول می دهد که سالانه 100 میلیارد دلار از منابع خصوصی و عمومی تا سال 2020 جمع آوری و در اختیار کشورهای ضعیف قرار دهند تا با تغییرات شرایط اقلیمی مبارزه کنند.
      بنا به گزارش یک نشریه کانادایی ژاپن و کانادا با سخنرانی های تند و تیز خود در خصوص اهداف الزام آور کاهش گازهای گلخانه ای مانع این تلاش ها شدند. با وجود این چالش ها تصمیم گیری روز دوشنبه (18 خرداد94) برای مرکل و فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه که قبل از اجلاس برای رسیدن به این توافق ( کربن زدایی اقتصاد جهانی) در تلاش بودند، یک پیروزی محسوب می شود. اما هنوز مشخص نیست که سران هفت کشور چگونه پاسخگوی اهداف کاهش گازهای گلخانه ای که حامی آن هستند خواهند بود.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.