سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    • تولید آلومینیوم المهدی هرمزآل به رغم محدودیت های شدید تحریم کاهش نیافت

      معاون مالی و اقتصادی شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل گفت: تولید این مجتمع به رغم محدودیت های شدید واردات مواد اولیه ناشی از تحریم های بین المللی، کاهش نیافت.
      تولید آلومینیوم المهدی هرمزآل به رغم محدودیت های شدید تحریم کاهش نیافت

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمد آشفته آج بیشه در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار داشت: صنعت آلومینیوم از تحریم های بین المللی سال های اخیر تاثیر پذیرفت و با مشکل واردات مواد اولیه، گشایش ال سی و غیره مواجه شد اما این مجتمع با تلاش و تدابیر وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیات عامل ایمیدرو و اعضای هیات مدیره این مجتمع و توجه ویژه نسبت به این صنعت به دلیل مصارف گسترده آن در صنایع مختلف نظیر خودروسازی، بهداشتی، بسته بندی، کابل سازی، ساختمان و غیره، همواره توانسته است فعالیت خود را ادامه دهد و تولید حدود 180 هزار تن را حفظ کند.
      وی ادامه داد: این در حالی است در صورت تعطیل شدن فعالیت هر یک از دیگ ها، 1.5 میلیارد تومان هزینه بازسازی می شود و درنتیجه ضروری است برای 3 ماه ذخیره استراتژیک داشته باشیم. با توجه به اینکه این شرکت برحسب سودآوری تنظیم شده، باید برای تامین 400 هزار تن پودر آلومینا برنامه ریزی کنیم که 100 تا 120 هزار تن از طریق آلومینای جاجرم و بقیه آن از خارج کشور تامین می شود. وی افزود: با توجه به شکل گیری ظرفیت عظیم تولید آلومینوم در منطقه حاشیه خلیج فارس از گرفته بحرین تا عمان (5.5 میلیون تن)، رقابت در این بازار سخت تر می شود.
      معاون مالی و اقتصادی شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل با بیان اینکه مجموعه المهدی هرمزآل با مصرف ماهانه 370 تا 380 مگاوات، بزرگترین مصرف کننده برق در استان هرمزگان است، تصریح کرد: با مسئولان برق منطقه همکاری موثر داریم و درصدد هستیم با امضای تفاهم نامه ای، دیماند برق را ارتقا دهیم. هزینه برق سال گذشته 15 میلیارد تومان بود که با افزایش آن در اسفند 93 به 19 میلیارد تومان رسید که این هزینه پرداخت شد و اکنون بدهی جاری خاصی نداریم.
      وی افزود: با همکاری ایمیدرو و شرکت های الغدیر و مپنا درصدد هستیم نیروگاه 500 مگاواتی به صورت مشترک تا 2 سال آینده احداث شود که با تامین برق، 120 دیگ فعال می شود که درنتیجه شرکت نقطه سر به سر شرکت بوده و به مرحله سودآوری خواهد رسید.
      آشفته آج بیشه با اشاره نتایج بسیار مثبت اجلاس معدن و صنایع معدنی، گفت: در حاشیه این اجلاس، مذاکراتی با یک شرکت خارجی برای بهبود مصرف برق در این مجموعه انجام شد.
      وی ادامه داد: در برنامه چشم انداز این مجموعه، توسعه ظرفیت تولید شمش آلومینیوم به یک میلیون تن پیش بینی شده که به صورت پلکانی انجام می شود. همچنین، با توجه به احداث نیروگاه 500 مگاواتی و 400 مگاوات دیماند، برنامه ریزی برای 900 مگاوات برق در حال انجام است.
      معاون مالی و اقتصادی شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل با اشاره به اینکه به دلیل قوانین مناطق ویژه، امکان استفاده از بودجه ارزی نداریم اما بر حسب شرایط، 30 درصد تولید طبق قواعد ستاد تنظیم بازار، در بورس عرضه می شود تا پرداخت های مربوط به برق، دستمزد و غیره تامین شود.
      وی خاطرنشان کرد: 70 درصد سهام المهدی متعلق به ایمیدرو است.
      رکورد جدید تولید
      اسماعیل شکوهی مقدم، عضو هیات اجرایی و معاون بهره برداری المهدی هرمزآل در این نشست خبری با اشاره به اینکه این مجموعه اردیبهشت امسال با تولید 16 هزار و 420 تن رکورد جدیدی در تولید شمش آلومینیوم به ثبت رساند، گفت: در نیمه نخست سال بندر عباس به دلیل وضعیت هوا و افزایش مصرف برق، صنایع این منطقه از جمله مجموعه المهدی هرمزآل برای تامین برق خانگی، مصرف برق را کاهش می دهند و درنتیجه تعدادی دیگ احیای آلومینیوم این کارخانه ها از مدار خارج می شود که البته در نیمه دوم سال، کاهش تولید جبران شده و میزان تولید به حدود 184 هزار تن تا پایان سال می رسد. در سال 93 نیز میزان تولید آلومینیوم به 174 هزار تن رسید.
      وی ادامه داد: از کل تولید شمش آلومینیوم این مجتمع، 30 درصد به مصرف داخل می رسد و 70 درصد دیگر برای تامین تجهیزات و مواد اولیه صادر می شود.
      افزایش 40 درصدی تولید آند
      محمد نبی بتویی، معاون آند سازی شرکت المهدی هرمزآل، نیز در این نشست خبری با بیان اینکه سال گذشته 75 هزار تن آند در این مجتمع تولید شد، گفت: برنامه تولید آند در سال جاری 123 هزار تن است که به دلیل افزایش دیگ و تولید شمش، میزان تولید آند نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش می یابد.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.