سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: منیزیم -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    • فراخوان برای حضور سرمایه گذاران در بزرگترین محدوده معدنی منیزیم دار کشور

      مجری طرح تجهیز معدن و استحصال شورابه های ترود اعلام کرد: فراخوان جذب سرمایه گذار برای استحصال معدن و شورابه های ترود در تابستان امسال انجام می شود.
      فراخوان برای حضور سرمایه گذاران در بزرگترین محدوده معدنی منیزیم دار کشور

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران حسین داشبلاقی با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (زیر مجموعه ایمیدرو) به عنوان دارنده پروانه معدن ترود، تابستان امسال اقدام به انتشار فراخوان جذب سرمایه گذار و انتخاب پیمانکار می کند.
      وی افزود: برای تسهیل سرمایه گذار در احداث و بهره برداری کارخانه، دولت زیربناهای لازم را برای اجرای طرح (برق، مخابرات و راه) تامین می کند.
      مجری طرح تجهیز معدن و استحصال شورابه های ترود با بیان اینکه شورابه های ترود با مساحت 6300 کیلومترمربع و ذخیره بیش از 2/1میلیارد متر مکعب شورابه، بزرگترین محدوده معدنی در کشور و خاورمیانه محسوب می شود، افزود: با بهره برداری از این معدن، امکان استحصال «منیزیم» برای مصرف در صنایع نسوز و «پتاس» برای تولید کود شیمیایی فراهم می شود، علاوه بر آن وجود عناصر سرشار دیگر معدنی همچون «فسفات» و «سدیم»، زمینه راه اندازی فعالیت های سودده اقتصادی را ایجاد می کند.
      وی ادامه داد: خلوص منیزیم موجود در شورابه های ترود در حد بالایی است و از این نظر، جزو غنی ترین معدن منیزیم کشور محسوب می شود.
      داشبلاقی با اشاره به نیاز سالانه کشور به 350 هزار تن پتاس، اعلام کرد: در حال حاضر، این نیاز از طریق واردات تامین می شود و با راه اندازی واحد پتاس خور و بیابانک، 50 هزار تن پتاس تامین خواهد شد.
      معدن ترود در کویر مرکزی ایران و در جنوب شهرستان شاهرود واقع است.


       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.