سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    • معاون اداری ایمیدرو خواستار مشارکت کارکنان در نظام پیشنهاد ها شد

      معاون مالی و اداری ایمیدرو خواستار مشارکت تمامی کارکنان در تصمیم گیری ها در «نظام پیشنهادها» شد.
      معاون اداری ایمیدرو خواستار مشارکت کارکنان در نظام پیشنهاد ها شد

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ عبدالرضا قاسمی که در «دوره آموزشی نظام پیشنهادها و اصول پیاده سازی موفق آن در سازمان ها» سخن می گفت تصریح کرد: مشارکت کارکنان در تصمیم گیری ها و ارایه راه حل برای چالش های موجود، سبب هم افزایی می شود.
      وی ادامه داد: در دهه های گذشته کشورهای پیشرفته ای همچون ژاپن و سوئد این نظام را پایه گذاری و اجرا کردند و به این نتیجه رسیدند کارکنانی که به طور مستقیم با مشکلات مواجه هستند بهترین افراد برای ارایه راه حل برای حل رفع مشکلات محسوب می شوند.
      معاون ایمیدرو یادآور شد: متاسفانه در کشور ما بسیاری از مدیران تصور می کنند دانای کل هستند و تصمیم گیری ها تنها باید بر اساس تفکر خودشان و از بالا به پایین جاری شود در حالی هر منبعی به جز خلاقیت نیروی انسانی دستخوش استهلاک می شود و باید از همفکری در تصمیم گیری ها استفاده کرد.
      وی گفت: دین مبین اسلام نیز بر تصمیم گیری جمعی و استفاده از شورا در انجام امور تاکید کرده اند.
      قاسمی در عین حال به این نکته اشاره کرد که باید فرد پیشنهاد دهنده شاهد بازخورد نظرخود باشد از همین رو پیشنهاد ارایه شده باید بررسی،‌ تحلیل و نتیجه آن به سرعت اعلام شود.
      معاون ایمیدرو اظهار داشت: افراد پیشنهاددهنده در نظام پیشنهادها به صورت مادی و غیرمادی تشویق می شوند
      اگرچه نمی توان تنها بر بُعد مادی تشویق، تکیه کرد بلکه نظام اداری باید تشویق های دیگری را مد نظر قرار دهد.
      وی با یادآوری اینکه ماده 20 قانون خدمات کشوری اجرای نظام پیشنهادها را الزامی دانسته گفت: هر چند برای اجرای این سیستم الزام قانونی داریم اما جاری کردن نظام پیشنهاد تنها با دستور العمل و اجبار قانونی عملی نمی شود.
      قاسمی مشارکت کارکنان در تصمیم گیری را عاملی برای روان شدن گردش کاری دانست و اظهار داشت: ‌استفاده هر چه بیشتر از تفکر و خلاقیت نیروی انسانی سبب پویایی نظام اداری و استفاده صحیح تر از دارایی های نامشهود می شود.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.