سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    • برنامه تولید 400 هزار تنی مس با حمایت از بخش خصوصی محقق می شود

      مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس گفت: برنامه 400 هزار تنی تولید مس، با حمایت از بخش خصوصی قابل تحقق است.
      برنامه تولید 400 هزار تنی مس با حمایت از بخش خصوصی محقق می شود

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، احمد مرادعلیزاده، در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری شرکت ملی صنایع مس و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با بیان این مطلب و با اظهار امیدواری از اینکه امضای تفاهم نامه این شرکت با صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در توسعه پایدار و تامین مواد اولیه شرکت مس موثر باشد، گفت: پیشنهاد ما این است که شرکت ملی صنایع مس با هدف ایجاد زیرساخت ها و توسعه اکتشاف، تسهیلاتی در اختیار بخش خصوصی دارنده پروانه بهره برداری یا اکتشاف قرار دهد و در صورت اطمینان از ذخایر مناسب، معدن مورد نظر را برای احداث کارخانه فرآوری کنسانتره حمایت کند و در صورت نداشتن ظرفیت لازم، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، بخشی از خسارت را ریسک سرمایه گذار را پوشش دهد.
      مراد علیزاده با اشاره به برنامه توسعه ای شرکت ملی صنایع مس مبنی بر تولید 400 هزار تن مس خالص با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری با صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی موجب شکل گیری سرمایه گذاری در معادن کوچک و متوسط خواهد شد و این امر به تولید مس کشور می افزاید و تحقق برنامه های توسعه ای صنعت مس را به دنبال دارد.
      وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان تولید مس محتوا توسط بخش خصوصی حدود 5 هزار تن است که با حمایت از معادن کوچک و متوسط، می توان این رقم را تا 200 هزار تن افزایش داد.
      مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس با اشاره به اینکه اصلاح اساس نامه و ساختار این شرکت بر اساس هلدینگ انجام شده و کارها به صورت مستقل به پیش می رود، گفت: اکنون، 80 درصد وجوه حاصل از فروش محصولات در حال گردش است. البته موانع کوچکی هست تا هلدینگ شکل قانونی بگیرد و شرکت های آذربایجان و کرمان به عنوان شرکت های سرمایه پذیر فعالیت کنند و عقب ماندگی طرح توسعه ای مس جبران شود. عکس های بیشتر

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.