سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    • پیش بینی 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معدن

      معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: میزان سرمایه گذاری مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی در برنامه ششم 15 میلیارد دلار برآورد شده که برای تحقق آن باید سرمایه گذاری خارجی در کشور جذب شود.
      پیش بینی 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معدن

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، دکتر مهدی کرباسیان افزود: در برنامه ششم باید ظرفیت تولید فولاد، مس و آلومینیوم به ترتیب به 40 میلیون تن، 410 هزار و 800 هزار تن برسد.
      وی ادامه داد: با رفع تحریم های ظالمانه بیگانگان، ترغیب و تشویق سرمایه های ایرانیان مقیم خارج و همچنین سرمایه گذاری خارجی ، سرمایه گذاران زیادی آماده سرمایه گذاری در ایران هستند.
      وی ادامه داد: با اصلاح قوانین و تسهیل مقررات مربوط به سرمایه گذاری خارجی می توان زمینه ورود سرمایه به بخش معدن و صنایع معدنی را برای کشور فراهم کرد.
      کرباسیان گفت: همچنین برای ورود سرمایه های خارجی به کشور می توان از طریق بازار سرمایه و خرید و فروش سهام شرکت ها برای سرمایه گذاران خارجی تسهیلات ویژه ای قائل شد.
      کرباسیان درخصوص عملکرد ایمیدرو در زمینه جذب سرمایه های بخش خصوصی اظهار کرد: طی یک سال گذشته حدود 20 هزار میلیارد تومان از پروژه های ایمیدرو توسط بخش خصوصی مشارکت شد و چنانچه بازهم سرمایه گذار بخش غیردولتی متقاضی باشد، آماده مشارکت هستیم.
      وی تصریح کرد: در حوزه اکتشاف نیز گام های بزرگی توسط ایمیدرو برداشته شده و با اکتشافات انجام شده طی یک سال اخیر ذخایر جدید انواع مواد معدنی به ذخایر معدنی کشور افزوده شده است.
      کرباسیان گفت: آماده هستیم تا چنانچه بخش خصوصی تمایلی به انجام فعالیت های معدنی در معادن کشف شده باشد، واگذار کنیم البته به شرطی که متقاضی اهلیت کار به لحاظ فنی و مالی را داشته باشد.
      وی بر لزوم فراوری مواد معدنی تاکید کرد و افزود: فراوری مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر علاوه بر محرومیت زدایی از مناطق محروم که عمدتا معادن در آنجاها واقع است، می توان زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدید و بدنبال آن رونق اقتصاد کشور را فراهم کرد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.