سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    • با توسعه بخش معدن، بخش صنعت هم رشد می کند

      رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاروزی استان تهران گفت: رشد بخش صنعت وابسته به رشد بخش معدن است و لذا به دلیل وجود بیش از 700 میلیارد دلار ذخایر معدنی شناسایی شده در کشور باید این بخش توسعه پیدا کند.
      با توسعه بخش معدن، بخش صنعت هم رشد می کند

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مسعود خوانساری در مراسم بزرگداشت دهه صنعت و معدن که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برگزار شد، افزود: دولت باید اجازه دهد بخش معدن آزادانه اکتشاف و بهره برداری کند و از تمام منافع و سود و زیان آن بهره مند شود.
      وی رقابت را یک اصل خواند و تصریح کرد: در یک بازار آزاد و رقابتی است که بخش معدن می توان رشد کند و موفق شود.
      خوانساری دلیل رشد نیافتن اقتصاد کشور در 35 سال گذشته را دولتی بودن اقتصاد دانست و گفت: اتاق بازرگانی تهران برای رونق اقتصادی کشور در دوران پس از تحریم برنامه هایی مدنظر دارد که مهمترین آن تاکید بر تقویت بخش خصوصی و تشکل های غیردولتی است.
      خوانساری ، شاخص ورود به توسعه کشورها را صنعت دانست و گفت: مطابق گزارش سازمان جهانی کار در سال‌های 2010 و 2013 میلادی ، صنعت بیشترین نقش را در اشتغال داشت و مهم‌ترین عامل حرکت بقیه بخش‌ها نیز صنعت بود.
      وی با اشاره به سهم 18 درصدی نقش صنعت در تولیدناخالص داخلی گفت: از 4 درصد رشد اقتصاد کشور در سال قبل 1.2 درصد آن مربو به بخش صنعت است.
      در این مراسم رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز گفت: قانون بهبود فضای کسب و کار در سال 1390 به تصویب رسیده ضمن اینکه ما اکنون قانون کم نداریم و از اوایل امسال بر روی قوانین در حوزه های صنعت و معدن بررسی های لازم را انجام داده ایم.
      رضا رحمانی بر لزوم بهبود فضای کسب و کار برای توسعه صنعت تاکید کرد و افزود: نامگذاری سال های گذشته در جهت حمایت از تولید ملی و بخش صنعت و اقتصاد کشور بوده است.
      وی ادامه داد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، این اختیار را دارد که پیشنهاد اصلاح قوانین را با حضور نمایندگان قوا در این شورا مطرح و برای بررسی و اصلاح به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
      رحمانی گفت: برنامه ششم توسعه در حال تدوین است و ما از تشکل ها می خواهیم که وقت بگذارند و پیشنهادات خود برای توسعه بخش صنعت ومعدن کشور ارائه کنند چون که تصمیم گیری های امروز تا یک دهه آینده قابل اجرا خواهدبود.
      همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور استان ها نیز در این مراسم با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام گفت: بیانات معظم له ترسیم خط مشی دولت و بخش خصوصی و تکیه اصلی این فرمایشات بر تولید و واگذاری اختیارات به بخش خصوصی و تشکل های صنعتی، معدنی و تجاری است.
      علی یزدانی افزود: الزامات اقتصاد مقاومتی توجه به تولید است و باید هم مسئولان و هم مردم تلاش کنند علاوه بر تقویت فرهنگ مصرف تولید داخلی ، بنگاه ها نیز برای تولید محصولات رقابتی با کیفیت لازم تلاش کنند؛ محصولاتی که برون‌نگر بوده و قابل عرضه در تمام جهان باشد.
      در این مراسم از شرکت ها و واحدهای نمونه صنعتی و معدنی هم تجلیل شد که از بین آنها شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان شرکت برتر و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به عنوان واحد نمونه برگزیده شدند. لوح های برتر و نمونه این مراسم به ترتیب به وجیه اله جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید و محمدرضا شهاب الدین مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اهدا شد.
       

       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.