سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    • معاون اول رییس جمهوری خبر داد: تشکیل کارگروه حمایت از بنگاه های تولیدی

      معاون اول رییس جمهوری در روز صنعت و معدن از تشکیل کارگروه حمایت از بنگاه های تولیدی خبر داد.
      معاون اول رییس جمهوری خبر داد: تشکیل کارگروه حمایت از بنگاه های تولیدی

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ دکتر اسحاق جهانگیری که در مراسم روز صنعت و معدن در جمع فعالان این بخش،‌ وزیر صنعت معدن و تجارت و معاونان و مدیران و رییس اتاق بازرگانی ایران سخن می گفت تصریح کرد: این کارگروه که به ریاست استانداران تشکیل شده در صدد رفع چالش هایی مدیریتی است که در سال های گذشته بر بخش تولید تحمیل شده است.
      وی همچنین خبر از آمادگی بانک مرکزی برای ارایه تسهیلات کوتاه مدت ارزی داد و گفت: بانک مرکزی 5 میلیارد دلار به صورت یوزانس آماده ارایه به بخش خصوصی کرده است. جهانگیری یادآور شد: سال گذشته این بانک نزدیک به 7 میلیارد دلار ال.سی برای طرح های مختلف باز کرد.
      وی که پس از رونمایی از سند راهبردی بخش صنعت معدن و تجارت سخن می گفت تاکید کرد: دستیابی به توسعه پایدار یکی از ضرورت های جدی اقتصاد ایران است و این امر بدون در نظر گرفتن عاومل اجتماعی،‌ فرهنگی و سیاست های خارجی مسیر نمی شود.
      معاون اول رییس جمهوری ضمن درخواست از کارشناسان برای نقد سند راهبردی توسعه صنعت، معدن و تجارت گفت: در سند راهبردی بخش صنعت معدن و تجارت آسیب شناسی از گذشته شده و موضوعاتی همچون جایگاه دولت و بخش خصوصی و ‌ارتقای مالکیت بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته است. به گفته وی بدون در نظر گرفتن شرایط بخش خصوصی واقعی نمی توان به توسعه صنعتی دست یافت.
      وی به فرصت از دست رفته دهه 80 اشاره کرد و اظهار داشت: سوء مدیریت سبب شد با وجود درآمدهای ارزی 950 میلیارد دلاری توسعه صنعتی در کشور ما عملی نشود. جهانگیری تصریح کرد: چنین درآمدهایی با بدهی سنگین دولت به پیمانکاران تناسب ندارد و باید پرسید چه هنری بوده که به چنین وضعیتی دچار شدیم.
      جهانگیری با بیان اینکه بهتر است بگوییم آن درآمدها صرف واردت شده تا امور دیگر، اظهار داشت: اکنون موجودی حساب ذخیره ارزی صفر است در حالی که باید 150 میلیارد دلار ذخیره ارزی داشته باشیم.
      وی از فعالان بخش خصوصی خواست با حرکت خود مانع از پیشروی دولت در اقتصاد شوند تا دولت چابک شود و به سمت سیاستگذاری و برنامه ریزی رود.
      معاون اول رییس جهموری به ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی را یادآور شد و گفت: پیش از آن سوال این بود که سقف پروازی بخش خصوصی تا چه حدی می تواند باشد اما پس از هدایت و حمایت های مقام معظم رهبری و ابلاغ آن سیاست ها مشخص شد که محدویتی برای پرواز بخش خصوصی در اقتصاد وجود ندارد.
      وی در عین حال گفت: بدون تعامل با جهان نمی توان به توسعه اقتصادی و صنعتی رسید و کشور در انزوا صنعتی نخواهد شد. جهانگیری سرمایه گذاری میلیارد دلاری در صنعت نفت و گاز را زمینه ای برای توسعه صنعتی دانست. وی همچنین تدبیر دولت برای کاهش نرخ تورم از بیش از 30درصد به محدوده 15درصد را سبب برگشت آرامش به کشور و اعتماد به دولت ذکر کرد. وی خاطر نشان کرد: دولت در حال حاضر با کاهش یافتن صادرات نفت در سخت ترین شرایط برای تامین بودجه به سر می برد اما تلاش می کند سال جاری نیز همانند سال گذشته زمینه ادامه رشد اقتصادی فراهم آید. عکس های بیشتر
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.