سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    • معادن زغال سنگ ایمیدرو به تجهیزات ایمنی پیشرفته مجهز شدند

      مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: معادن زغال سنگ ایمیدرو با تجهیز به دستگاه گازسنج دیجیتالی، ایمن تر شدند.
      معادن زغال سنگ ایمیدرو به تجهیزات ایمنی پیشرفته مجهز شدند

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، پرهام خواجه پور با اعلام این مطلب گفت: ایمنی معادن از 5 زنجیره ارزیابی خطر و آنالیز ریسک، ممیزی، آموزش، مدیریت ایمنی بهداشت و محیط زیست، انگیزه و تجهیزات تشکیل شده است که با اتصال زنجیره های این حلقه به همدیگر، ایمنی معادن تحقق پیدا می کند.
      وی افزود: تجهیز معادن زغال سنگ زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی (وابسته به ایمیدرو) به دستگاه گازسنج دیجیتالی، از جمله اقدامات این شرکت برای ارتقای ایمنی معادن است که با اندازه گیری گاز موجود و هشدار آن، موجب می شود تا خطرات پیش روی این نوع معادن همچون ریزش، انفجار، گازگرفتگی، آتش سوزی و پرتاب زغال در معادن به حداقل برسد.
      مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به تجهیز معادن زغال سنگ زیر مجموعه، تصریح کرد: کل تجهیزات امداد و نجات مورد نیاز معادن زغال سنگ، از کشورهای اروپایی خریداری شده و مطابق فناوری روز دنیا هستند. از جمله این تجهیزات، دستگاه های لیفتینگ بگ، رسپیراتورهای BG4 ، خود نجات های CI3 ماشین و تجهیزات آتش نشانی، آمبولانس و برانکارد تاشو است.
      وی ادامه داد: بیشترین حوادث معادن روباز مربوط به ماشین آلات هستند و طبق دستورالعمل تهیه شده (HSE PLAN)، عمر ماشین آلات باید کمتر از 10 سال بوده و راننده های این ماشین آلات نیز گواهینامه ویژه داشته باشند. علاوه بر آن، به معاینه فنی، بیمه و آموزش افراد هم توجه خاص شده است.
      خواجه پور با اشاره به سهم حدود 60 درصدی نیروی انسانی در معادن زغال سنگ، اظهار داشت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی طی سال های گذشته، 2 دوره آموزشی شامل امداد و نجات، کمک های اولیه، ایمنی عمومی و آراستگی محیط کار برای کارکنان معادن زغال سنگ برگزار کرده است. همچنین، این شرکت دوره های متنوع آموزشی ایمنی برای کارکنان و دست اندرکاران معادن برگزار و برای افزایش ایمنی، چارت HSE برای همه واحد های زیرمجموعه ترسیم کرده است.
      مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خاطرنشان کرد: برای نظارت بر میزان رعایت ایمنی مجتمع های تحت پوشش، سالانه 2 بار خطرات احتمالی و آنالیز ریسک توسط کمیته HSE این شرکت متشکل از 7 کارشناس ایمنی شناسایی و بررسی می شود و چنانچه معدنی نیاز به اصلاحات داشته باشد، اقدامات لازم در آن صورت می گیرد.
      وی در ادامه از انتخاب مجتمع های برتر در زمینه ایمنی طی سال 94 توسط این کمیته خبر داد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.