سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    • تامین منابع مالی از صندوق-پروژه بورس برای ۵ پروژه معدنی

      معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارسال نامه‌ای به شورای اقتصاد برای استفاده از تسهیلات صندوق- پروژه بورس برای ۵ پروژه معدنی و صنایع معدنی خبر داد.
      تامین منابع مالی از صندوق-پروژه بورس برای ۵ پروژه معدنی

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌مهدی کرباسیان در گفتگو با مهر از ارسال نامه‌ای به شورای اقتصاد به منظور استفاده از ۱۱۰۰ میلیارد تومان منابع در قالب صندوق-پروژه بورس خبرداد و گفت: به منظور استفاده از تسهیلات صندوق- پروژه بورس، ۵ پروژه در سال‌جاری انتخاب شده است که بر مبنای آن با ارسال نامه‌ای به شورای اقتصاد، در این خصوص مذاکراتی آغاز کرده ایم.
      معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان بورس اوراق بهادار به تازگی روش های جدیدی برای تامین مالی تعریف کرده که صندوق- پروژه از آن جمله است و ایمیدرو در نظر دارد از این روش برای تامین مالی پروژه های خود استفاده کند. وی گفت: تیمی قوی متشکل از چند شرکت تامین سرمایه را وارد عمل کرده‌ایم و امیدواریم با نظر مساعد شورای اقتصاد، بتوانیم در قالب این روش تامین مالی، پروژه‌های جدیدی را آغاز کنیم. این پروژه‌ها علاوه بر طرح‌هایی است که در دست اجرا و تکمیل داریم.
      وی تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان‌های توسعه‌ای این است که بتوانند در برنامه سالانه خود، پروژه‌های جدیدی را تعریف کرده و پس از پیشرفت به بخش‌خصوصی واگذار کند. در این راستا برای استفاده از صندوق- پروژه ۵ طرح جدید شامل تیتانیوم کهنوج، طرح توسعه طلای زرشوران، زغال‌سنگ طبس، زغال سنگ کرد آباد مازندران و آلومینای جاجرم تعریف شده اند که رقم استفاده از این منابع مالی برای هر یک از این پروژه‌ها متفاوت است.
      کرباسیان ادامه داد: برای این طرح ها در مجموع ۱۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است.
      معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از برنامه‌ریزی برای انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای طرح های معدن و صنایع معدنی خبرداد و گفت: امیدواریم انتشار این میزان اوراق مشارکت به تصویب برسد
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.