سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: اکتشاف -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    • عقب ماندگی بخش اکتشاف را جبران می کنیم

      معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: با انجام فعالیت های اکتشافی آغاز شده، می توانیم سال ها عقب ماندگی کشور در بخش اکتشاف را جبران کنیم.
      عقب ماندگی بخش اکتشاف را جبران می کنیم

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، جمشید ملارحمان با بیان این مطلب گفت: نبود مطالعات آمایش سرزمین در وزارت خانه های مسئول، موجب شده تا بانک اطلاعاتی در زمینه زیرساخت های مورد نیاز طرح های بخش معدن و صنایع معدنی با چالش مواجه شود. در ایمیدرو نیز تا 2 سال پیش موضوعی اختصاصی به نام زیرساخت وجود نداشت و مسائل زیرساختی (از جمله حمل و نقل، آب ، برق، گاز و غیره) به صورت کلی مطرح می شد.
      وی ادامه داد: نبود زیرساخت، گلوگاه اقتصاد بخش معدن و صنایع معدنی است و تحلیل زیربناها و اطلاعات این بخش را ضروری می سازد. موضوع دیگر اینکه نگاه به سازمان های توسعه ای باید متناسب با انتظارات توسعه ای کشور باشد.
      معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو با اشاره به ضرورت های توسعه بخش معدن و صنایع معدنی برای سرمایه گذاری، تصریح کرد: ثبات قیمت انرژی برای چند سال، بهینه و استاندارد شدن حوزه اکتشاف و اجتناب از موازی کاری، ارتقای سطح آموزش و تحقیق، بهره گیری از دانش فنی روز دنیا، تجمیع توانایی بخش خصوصی و دولت برای جلوگیری از دوباره کاری و هزینه های دوباره، استفاده بهینه از تجهیزات اکتشاف، از جمله ضرورت های سرمایه گذاری در این بخش است.
      وی در عین حال خاطرنشان کرد: گام های مهمی در حوزه اکتشاف برداشته شده و با سازمان های تخصصی ذیربط بیشترین همکاری ها را داریم.
      ملارحمان گفت: در حوزه استخراج، طراحی بهینه و استخراج معادن، اصل اساسی است. باید جلوی اتلاف سرمایه و منابع معدنی را بگیریم و نیز با روش های نوین، قیمت تمام شده استخراج را کاهش دهیم. همچنین، با ارائه تسهیلات، از پیمانکاران و مشاوران برای تامین ماشین آلات مورد نیاز بخش معدن حمایت شود. عکس های بیشتر

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.