سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: معدن -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    • اجرای 8.5 میلیارد دلار طرح معدن و صنایع معدنی با مشارکت بخش خصوصی

      رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان در حال حاضر ۸.۵ میلیارد دلار طرح با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا دارد.
      اجرای 8.5 میلیارد دلار طرح معدن و صنایع معدنی با مشارکت بخش خصوصی

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب در گفت و گو با «خبرگزاری مهر» اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است در برنامه ششم توسعه، ظرفیت تولید فولاد کشور به ۴۰ میلیون تن، آلومینیوم به ۹۰۰ هزار تن و مس به ۴۵۰ هزار تن برسد که به این ترتیب، ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این پروژه‌های زیرساختی صورت خواهد گرفت.
      وی افزود: زیرساخت، چالش شماره یک معدن و صنایع معدنی کشور است و آب در فلات مرکزی ایران به شدت کمیاب است و فراهم آوردن آن، هزینه زیادی می‌طلبد. از سوی دیگر، رساندن خدمات زیرساختی به معادن به خصوص در حوزه آب، برق و گاز، سرمایه‌گذاری بسیاری می‌طلبد و به دلیل اینکه در یافتن معدن و نقطه قرار گرفتن آن، به دلیل خدادادی بودن هیچگونه مکان یابی وجود ندارد اما برای صنایع معدنی می‌توان چالش‌های مکان‌یابی را جبران کرد.
      کرباسیان تصریح کرد: در این میان، برای تامین زیرساخت ها، چند مجری مشخص شده و قانون‌گذار هم تاکید دارد و سازمان از محل انتفاعی که نصیبش می‌شود، برای فراهم آوردن زیرساخت‌ها هزینه خواهیم کرد.
      به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو، وقتی برای احداث صنایع معدنی، زیرساخت‌ها را فراهم می‌کنیم، خود به خود به رفع محرومیت از برخی مناطق نیز اقدام خواهیم کرد. از سوی دیگر، امروز ۸.۵ میلیارد دلار پروژه با بخش خصوصی در حال اجرا داریم و امیدواریم با حضور این بخش، چالش‌های کمبود منابع مالی دولت را بتوانیم برطرف کنیم.

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.