سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    • درخواست سفر هیات اقتصادی و معدنی افغانستان به ایران

      رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: هیاتی از مسئولان اقتصادی و معدنی افغانستان دخواستار سفر به ایران و انجام گفت و گو برای همکاری های دوجانبه هستند.
      درخواست سفر هیات اقتصادی و معدنی افغانستان به ایران

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، دکتر مهدی کرباسیان با اعلام این مطلب گفت: در ملاقات اخیر وزیر معدن افغانستان با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، این کشور در زمینه توسعه فعالیت های معدنی اظهار علاقه مندی کرده و به تازگی نیز سفیر ایران در افغانستان، از تمایل هیاتی از مسئولان اقتصادی و معدنی این کشور همراه با بخش خصوصی برای سفر به ایران خبر داد.
      وی افزود: با توجه به زمینه های مشترک فراوان کشورمان در حوزه معدن و صنایع معدنی با افغانستان، در حال عملیاتی کردن این موضوع و فراهم کردن بستر مذاکره هستیم.
      رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به وجود معادن بسیار غنی از جمله سنگ آهن در مرز مشترک افغانستان با ایران، تصریح کرد: ایران در جنوب شرقی مرزهای خود از مزیت «آب های آزاد» و
      «منطقه آزاد چابهار» برخوردار بوده و این مزیت، فرصت مطلوبی برای اتصال افغانستان به بازارهای منطقه و جهان است.
      وی ادامه داد: این کشور با احداث کارخانه های فرآوری مواد معدنی، می تواند محصول تولیدی را از طریق سواحل جنوبی ایران به بازارهای جهانی صادر کند. ضمن این که ایران می تواند در زمینه راه اندازی صنایع معدنی با این کشور همکاری کند.
      بنا به این گزارش، کشور افغانستان از معادن بزرگی همچون سنگ آهن، مس، طلا، کرومیت، تیتانیوم، لیتیوم، سرب و روی، نقره، زغال سنگ، سنگ های ساختمانی و انواع سنگ های قیمتی (نظیر لاجورد، زمرد، فیروزه و یاقوت) و غیره برخوردار است که ارزش تقریبی این معادن به حدود یک هزار میلیارد دلار می رسد.
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.