سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    • صرفه جویی 2 میلیارد یورویی «مس» از بازخوانی طرح ها

      شرکت ملی صنایع مس ایران برای کاهش هزینه ها 2 میلیارد و 90 میلیون یورو از پروژه های توسعه ای را که در شرایط جدید، توجیه اقتصادی ندارد از دستور کار خارج کرد.
      صرفه جویی 2 میلیارد یورویی «مس» از بازخوانی طرح ها

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، احمد مراد علیزاده مدیرعامل شرکت مس با بیان این مطلب در توضیح دستاوردهای این شرکت، مهم ترین اقدام را توقف پروژه هایی اعلام کرد که اجرای آن ها در شرایط متغیر اقتصادی فعلی توجیه اقتصادی برای شرکت نداشته و با این کار هزینه های اجرای این پروژه ها از دوش شرکت برداشته شده است.
      وی در ادامه افزود: بسیاری از این پروژه ها در دوره درآمدزایی بالای شرکت ملی صنایع مس تصویب شده اند و برای توقف آن ها جلسات کارشناسی بسیاری با مسئولان برگزار کرده ایم.
      مراد علیزاده درباره لغو و یا اصلاح این پرو‍ژه ها گفت: این اصلاح شامل سرمایه گذاری پروژه های 36 گانه تعریف شده در فاصله سالهای 89 تا 91 بوده که 5 میلیارد و 20 میلیون یورو برای آن در نظر گرفته شده بود که سرمایه گذاری پس از اصلاح و بازبینی پروژه ها از نیمه دوم سال 92 تا سال 93 به رقم 2 میلیارد و 930 میلیون یورو رسید.
      وی با اشاره به اصلاح و مدیریت هزینه های سرمایه گذاری پروژه ها، تصریح کرد: در مجموع و در نتیجه این اصلاح میزان جلوگیری از سرمایه گذاری غیرسودآور به 2 میلیارد و 90 میلیون یورو رسید.


       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.