سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    • قرارداد طرح 1500 میلیارد تومانی معدن مس درآلو

      قرارداد مشارکت طرح 1500 میلیارد تومانی کنسانتره مس درآلو با کنسرسیوم بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع مس به امضا رسید.
       قرارداد طرح 1500 میلیارد تومانی معدن مس درآلو

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ این مراسم با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو،‌ مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس و مدیران دو شرکت آتیه صبا و گسترش صنایع و معادن ماهان برگزار شد.
      طبق این قرارداد، طرح 100هزار تنی تولید کنسانتره مس از این معدن در مدت 36 ماه به مرحله بهره برداری خواهد رسید. معدن مس درآلو در شهرستان بافت استان کرمان واقع شده که از ذخیره 150 میلیون تنی برخوردار است. عملیات باطله برداری این معدن از سه سال گذشته آغاز شد و پیشتر نیز طرح فنی و اقتصادی آن نیز تهیه و به تایید رسیده بود. این معدن به عنوان یکی از معادن جدید شرکت ملی صنایع مس به شمار می آید که کشف و فعال شده است.
      ارزش این پروژه مشترک بین شرکت ملی صنایع مس و کنسرسیوم بخش خصوصی به 1200 میلیارد تا
      1300 میلیارد تومان می رسد که در راستای سیاست های دولت، ‌وزارت صنعت معدن و تجارت و ایمیدرو برای جلب مشارکت بخش خصوصی در طرح های معدنی، 65 درصد از رقم سرمایه گذاری آن از سوی این گروه تامین می شود.
      رییس هیات عامل ایمیدرو پیش از امضای قرارداد این طرح گفت: گسترش حضور بخش خصوصی و استفاده از توان فنی و مالی شرکت های داخلی جهت فعال کردن پروژه های معدن و صنایع معدنی، از سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو در اجرای طرح ها به شمار می آید.
      مهدی کرباسیان افزود: این قرارداد گامی برای توسعه حضور شرکت های خصوصی در صنعت مس کشورمحسوب می شود که ثمره آن، تامین مالی مناسب و راه اندازی به موقع طرح بر اساس زمان بندی است.
      وی همچنین بررسی و بازخوانی مجدد طرح های شرکت مس که به کنار گذاشتن پروژه های غیراقتصادی این شرکت انجامید را اقدامی مناسب توصیف کرد.
      احمد مرادعلیزاده مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: سهم سرمایه گذاری شرکت مس در این طرح عمدتا مربوط به بخش بالادستی این طرح شامل تامین ماشین آلات سنگ شکن و خردایش و ... است.
      شرکت های آتیه صبا متعلق به صندوق بازنشستگی و گسترش صنایع معادن ماهان وابسته به گروه مالی و گردشگری بانک گردشگری هستند که پس از برنده شدن در مناقصه این طرح، 65 درصد از سرمایه گذاری پروژه را برعهده گرفتند.
      مدیران شرکت های آتیه صبا و گسترش صنایع و معادن ماهان نیز ضمن ابراز علاقه در این مشارکت اعلام کردند که تلاش خواهند کرد پروژه به موقع فعال شود.
      1

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.