سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    • استاد دانشگاه اتریش:‌ چشم انداز بخش معدن مثبت است

      استاد دانشگاه مونتان اتریش گفت: به رغم نوسانات ایجاد شده در قمیت های مواد معدنی،‌ چشم انداز این بخش در بازارهای جهانی مثبت است.
      استاد دانشگاه اتریش:‌ چشم انداز بخش معدن مثبت است

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ پروفسور پیتر موزر و گروه همراه که به دعوت مدیریت آموزش،‌ پژوهش و فناوری ایمیدرو در نشست علمی روش های نوین اکتشاف و همچنین اقتصاد مواد معدنی در سالن اجتماعات ایمیدرو سخن می گفت تصریح کرد: نمودار سینوسی کاهش و افزایش قیمت مواد معدنی،‌ در دوره های مختلف بررسی شده که نشان از طبیعی بودن این روند در جهان می دهد.
      پیتر موزر ادامه داد:‌ بازارهای جهانی، همواره دوره های افت و افزایش تقاضا برای مواد معدنی را تجربه کرده است.
      وی در عین حال با اشاره به آینده نگری مدیران در بخش معدن گفت: فرایند آغاز اکتشاف تا تولید و فرآوری یک ماده معدنی به طور معمول 10 تا 15 سال زمان نیاز دارد در حالی که بخش عمده ای از برنامه های اکتشافی در دوره رکود آغاز شده تا همزمان با دوران رونق،‌ محصول تولیدی روانه بازارهای مصرف شود.
      وی تاکید کرد: نمی توان در دوره رونق فعالیت های اکتشافی را آغاز کرد تا به سوددهی بیشتر رسید به این دلیل که ممکن است زمان عرضه تولیدات،‌ با دوره رکود مصادف شده باشد. این استاد دانشگاه با ارایه مسائل پیش روی معدنکاران در بخش اکتشاف گفت: چالش های اکتشاف و برداشت ماده معدنی از عمق بیش از 4هزار متری در معادن دنیا در حال افزایش است. پیتر موزر اظهار داشت:‌ با افزایش برداشت از معادن میزان عیار و ذخایر در سطح رو به کاهش است و در آینده باید ماده معدنی ازعمیق بیش از 4هزار متری استخراج شوند.
      وی ادامه داد: محدودیت های زیست محیطی و عمیق تر شدن ذخایر معدنی از جمله چالش های اصلی اکتشاف مواد معدنی محسوب می شوند. وی در عین حال اظهار داشت:‌ فناوری های جدید، سبب می شود برخی از ذخایری که پیشتر از آن ها به عنوان ذخایر غیراقتصادی و کم عیار نامبرده می شد، صرفه اقتصادی پیدا کنند.‌
      وی با بیان اینکه برای آن دوران نیاز به استراتژی های پایه داریم ادامه داد: برای این منظور به درک جدید و عمیق تری نسبت به استحصال و فرآوری مواد معدنی نیاز داریم. پیتر موزر افزود: توجه به تحقیق و توسعه که تمامی مراحل کار از ابتدا تا فرآوری را دربر گیرد،‌ ضرورت دارد.
      این استاد دانشگاه مونتان اتریش گفت: برای برطرف کردن نیازهای توسعه بخش معدن،‌ نیاز به فناوری جدید اکتشاف،‌ نوسازی روش های فرآوری،‌ برنامه های آموزشی پیشرفته و‌ استحصال مواد خام معدنی از ذخایر غیر متعارف است.
      این استاد دانشگاه افزود: استفاده مجدد از مواد معدنی تولید شده در چرخه مصرف یکی دیگر از روش های تامین مواد معدنی به شمار می آید که این امر در فلز آلومینیوم مشهود است.
      اهمیت توجه به عناصر نادر خاکی
      وی همچنین اظهار داشت: بسیاری از صنایع پیشرفته دنیا در حال افزایش مصارف عناصر نادرخاکی همچون گالیوم،‌ ژرمانیوم،‌ لیتیوم و ... هستند.
      به گفته پیتر موزر،‌ توسعه صنایع و پیشرفت های به دست آمده در صنایع مختلف،‌ زمینه رشد مصرف این عناصررا فراهم کرده است.
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.