سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    • استخراج 15 هزار تن سنگ تراورتن از معدن انگوران

      مجری طرح تراورتن انگوران اعلام کرد: 15 هزار تن سنگ تراورتن از معدن انگوران استخراج شد.
      استخراج 15 هزار تن سنگ تراورتن از معدن انگوران

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، فرهاد حسینی با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی طی 2 سال گذشته با دریافت مجوز های «اکتشاف و برداشت» از ذخیره سنگ تراورتن (Travertin) به عنوان ماده معدنی دوم (پس از سرب و روی) در معدن انگوران و نیز مجوزهای «بهره برداری» و «سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی»، توسعه و استخراج از این معدن را با احداث جبهه کارهای جدید در برنامه خود قرار داد.
      وی ادامه داد: پس از دریافت مجوزهای لازم، جذب پیمانکار جهت طراحی، اکتشاف، بازگشایی و آماده سازی این ذخیره معدنی در دستور کار قرار گرفت و در نتیجه طی این مدت، بیش از 15 هزار تن تراورتن استخراج و حدود 10 هزار تن کوپ به فروش رسید.
      مجری طرح تراورتن انگوران درباره میزان ذخیره سنگ تراورتن این معدن گفت: ذخیره قطعی این معدن بیش از 12 میلیون تن و ذخیره زمین شناسی آن بیش از 30 میلیون تن برآورد شده و عملیات اکتشافی و استخراجی آن اکنون، در 2 محدوده مجزا شامل شماره یک (شهرک) و شماره 2 در حال انجام است.
      وی افزود: ضخامت ذخیره محدوده شماره یک، بیش از 80 متر بوده و این ذخیره در 10 پله استخراجی، طراحی و در حال آماده سازی است . محدوده شماره 1 حدود 11.5 میلیون تن و محدوده شماره 2، حدود 800 هزار تن ذخیره قطعی دارد.
      حسینی میزان اشتغال زایی مستقیم این طرح را حدود 30 نفر اعلام و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک، شاهد توسعه و اشتغالزایی بیشتر در این بخش از مجموعه معدنی انگوران باشیم.
      بنا به این گزارش، سنگ تراورتن در زمره سنگ‌های تزیینی مورد استفاده در نماهای روکار داخلی و بیرونی و نیز برای سنگ‌فرش کردن داخل ساختمان ها به شمار می رود.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.