سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    • فراخوان بزرگ برای سرمایه گذاری در پهنه های معدنی جدید

      رئیس هیات عامل ایمیدرو از اعلام فراخوان جذب سرمایه گذار برای پهنه های جدید اکتشاف شده تا 20 روز آینده خبر داد.
      فراخوان بزرگ برای سرمایه گذاری در پهنه های معدنی جدید

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در چهارمین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی با بیان این مطلب اظهار داشت: با شروع کار اکتشافی در بیش از 200 هزار کیلومتر مربع در استان های مختلف طی 2 سال گذشته، اکنون برخی پهنه ها از مسیر شناسایی اولیه جدا شده و در مرحله پی جویی قرار گرفته اند و اطلاعات اصلی مورد نیاز حاصل شده و برخی پهنه ها همچون بخش هایی از سنگان به وسعت400 کیلومتر مربع و 50 محدوده تا یک ماه آینده آزاد خواهند شد. در نواز مرزی استان خراسان جنوبی نیز 10 یافته در 300 کیلومتر مربع حاصل شده است.
      وی ادامه داد: اقدام مهم انجام شده در این مدت، استفاده از متخصصان جوان بومی و نیز مسئولان با تجربه 30 سال به بالا برای انجام عملیات اکتشافی در استان ها است.
      رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به حمایت ویژه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت از بخش معدن و صنایع معدنی، تصریح کرد: قرار است در برنامه ششم توسعه، حوزه معدن و صنایع معدنی به عنوان اصلی ترین محور توسعه مطرح شود و از این رو، برای توسعه مطلوب این حوزه، بخش خصوصی باید پیشنهادات خود را جسورانه اعلام کند.
      وی ادامه داد: وظیفه مهم ایمیدرو هم حمایت از بخش خصوصی و رعایت اصل 44 قانون اساسی برای ارتقای جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی است. چرا که سهم بخش صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی باید از 5 درصد فعلی به 16 الی 17 درصد برسد و جذب سرمایه گذار خارجی می تواند این امر را سرعت بخشد.
      کرباسیان با بیان اینکه یکی از نکات بسیار مهم موجود در قانون معادن، امکان تاسیس شرکت خارجی با شرکت ایرانی و دریافت پروانه بهره برداری معدن است، گفت: وجود چنین فرصتی در بخش معدن، نشان دهنده قانون بسیار پیشرفته در ایران است و سرمایه گذاران خارجی به صورت برد - برد می توانند در این بخش سرمایه گذاری کنند.
      وی افزود: با توجه به ریسک پذیری حوزه اکتشاف، ایمیدرو و دولت، کار اکتشاف اولیه را متقبل شده و تا مرحله شناسایی اولیه به انجام می رساند و درنتیجه، شانس ذخایر معدنی به 50 درصد خواهد رسید. از این مرحله به بعد، بخش خصوصی داخلی و خارجی می توانند وارد عمل شوند.
      رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به کسب رکورد بی سابقه حفاری معدنی توسط ایمیدرو نسبت به سال های گذشته، خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست امسال نیز بیش از 40 هزار متر، کار حفاری انجام شده است. عکس های بیشتر

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.