سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    • توسعه اکتشاف فلزات غیرآهنی در دستور کار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی

      مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اعلام کرد : توسعه اکتشاف در بخش فلزات غیرآهنی به عنوان یکی از اهداف این شرکت،‌ در دست اقدام است.
       توسعه اکتشاف فلزات غیرآهنی در دستور کار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی

      به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ، حسام مقدم علی با بیان اینکه فعالیت‌های اکتشافی شرکت براساس روند تعریف شده و طبق برنامه‌های مصوب با رشد مناسبی در دست اقدام است ، افزود : با توجه به لزوم تداوم فعالیت‌های اکتشافی در دوره زمان‌بندی میان مدت برای دستیابی به ذخایر و پتانسیل‌های جدید ، با وجود مشکلات اجرایی سعی شده وقفه‌ای در این امر  ایجاد نشود.
      وی تصریح کرد : در مرداد ماه سال جاری رشد حفاری های اکتشافی ادامه یافت و به 33.627 متر رسید که نسبت به سال 93 از 2 درصد رشد برخوردار است.
      مقدم علی در ادامه گفت: مطالعات فاز شناسایی و پی‌جویی با هدف تامین محدوده‌های امیدبخش معدنی برای سنوات آتی در دست اقدام است و شاخص نمونه‌برداری نسبت به سال گذشته 400 درصد رشد نشان می دهد.
      مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه مطالعات اکتشاف فلزات گرانبها و استراتژیک نیز در دستور کار است تاکید کرد :  هدف از این امر شناسایی پتانسیل‌های جدید معدنی و تعریف مطالعات اکتشافی هدفمند برای سال‌های  95 و 96 است.
      وی با اشاره به اینکه فعالیت معدنکاری شامل 4 مرحله  شناسایی، پی‌جویی، اکتشاف عمومی و اکتشاف تفصیلی است، افزود : در حال حاضر این امور در طرح های سنگ آهن، زغالسنگ، پلی متال ، شورابه‌ها به طور همزمان در حال انجام است به طوری که ذخایر قطعی سنگ‌آهن 340 میلیون تن (ذخایر قطعی، احتمالی و ممکن) و ذخایر قطعی زغالسنگ به 350 میلیون تن (ذخایر قطعی، احتمالی و ممکن) افزایش یافته است.
      مقدم علی با  بیان اینکه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران سابقه تاریخی در تأمین مواد اولیه صنایع فولاد کشور را دارد ، تصریح کرد در پهنه‌های اکتشافی شرق ایران ، پهنه‌های اکتشافی انگوران و منطقه میانه مطالعاتی با هدف شناسایی پتانسیل‌های معدنی در حال انجام است که  این اقدامات می تواند منشاء اثر و تامین کننده خوراک اولیه ادامه روند اکتشاف شرکت در سال های آینده باشد.
      وی افزود : اولویت بعدی بخش اکتشاف جذب سرمایه بخش خصوصی در محدوده‌های اکتشافاتی است که مرحله نخست با انجام مطالعات شناسایی، پی‌جویی و اکتشافات عمومی،‌ ریسک سرمایه‌گذاری کاهش می یابد و سپس با شرکت‌های منتخب برای ادامه مراحل اکتشاف تا بهره‌برداری قرارداد بسته می شود. وی ادامه داد: به عنوان نمونه‌ دو محدوده سرب و یک محدوده زغالسنگ تعریف شده که اسناد مزایده آن در مرحله فروش است.
      وی با بیان اینکه در مباحث اکتشاف همواره عوامل محدود کننده‌ای مطرح است، اعلام کرد : کمبود منابع مالی، محدودیت‌های زیست محیطی، محدوده‌های متداخل با سایر متولیان اکتشاف ذخایر معدنی کشور و ... از جمله این موارد است اما توسعه فعالیت های اکتشافی و معدنی با تاکید اخیر مقام معظم رهبری برای توسعه معادن اهمیت  ویژه ای یافته است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.