سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    • استفاده از سرمایه گذار خارجی برای بخش معدن ضروری است

      مدیر برنامه ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: برای رشد بخش معدن و صنایع معدنی به دلیل وجود مزیت های فراوان حتما باید از سرمایه گذار خارجی استفاده کنیم.
      استفاده از سرمایه گذار خارجی برای بخش معدن ضروری است


      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، امیر خرمی شاد افزود: اکنون قوانین مربوط به سرمایه گذاری خارجی با کمک مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های ذیربط در حال بازنگری است تا موانع مربوط به تسهیل حضور سرمایه گذار خارجی برطرف شود.
      وی ادامه داد: سرمایه گذار خارجی علاوه بر امنیت که خوشبختانه ایران یکی از کشورهای امن در منطقه است، نیاز به ثبات قوانین و مقررات و شفافیت در برنامه ها دارد زیرا تغییر ناگهانی برنامه ها ( به عنوان مثال قیمت حامل های انرژی) سبب می شود سرمایه گذار نتواند به سهولت وارد کار شود.
      خرمی شاد تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار از اهمیت بسیار بالایی برای سرمایه گذار برخوردار است که در سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به آن اشاره شده و لذا اگر درست برنامه ریزی کنیم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
      به گفته وی یکی از بخش هایی که می توان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد، بخش معدن و صنایع معدنی است. مسئولان هم اکنون به این نتیجه رسیده اند بخش معدن و صنایع معدنی پیشران اقتصاد کشور خواهد بود.
      خرمی شاد گفت: در ایمیدرو نیز برنامه های خوبی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی تدوین و در حال اجراست اما لازم است بقیه بخش ها و دستگاه ها هم با آن همراه باشند.
      وی تصریح کرد: مطابق آمارهای جهانی به ازای هر شغل مستقیم در بخش معدن 17 شغل وابسته و تکمیلی در بخش های دیگر ایجاد خواهد شد ضمن اینکه به ازای هر یک درصد رشد در بخش معدن تا 3 برابر رشد در کل تولید ناخالص داخلی کشور ایجاد می شود.
      خرمی شاد ادامه داد: ایران با داشتن یک درصد جمعیت جهان دارای 7 درصد ذخایر معدنی دنیاست و در ردیف 10 تا 15 کشورهای برتر به لحاظ معادن غنی قرار دارد.
      خرمی شاد گفت: هنوز معدن به جایگاه شایسته و واقعی خود در اقتصاد نرسیده و دلیل آن سایه نفت بر اقتصاد بوده است و همین مسئله اجازه نداده که بقیه توانمندی های کشور شناخته شود.
      وی افزود: با همه تلاش های انجام شده، تنها 7 درصد کشور ذخایر شناسایی شده بود اما قطعا با برنامه هایی که از سال 93 توسط ایمیدرو شروع شده و ادامه دارد، با معادن و ذخایر معدنی جدید این رتبه حتما ارتقاء خواهد یافت. همچنین ارزش ذخایر شناخته شده در کشور ( 57 میلیارد تن ذخایر قطعی و احتمالی ) حدود 700 میلیارد دلار برآورد شده است.
      معاون ایمیدرو اظهار کرد: در حال حاضر بخش خصوصی واقعی و توانمند در حوزه معدن و صنایع معدنی بسیار کم داریم اما از حدود دو سال گذشته با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تحرکاتی در بخش معدن ایجاد شده و همکاری های خوبی در دست انجام است. 

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.