سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    • افزایش ظرفیت تولید کنسانتره روی مجتمع مهدی‌آباد به 800 هزار تن

      مدیر مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد اعلام کرد: ظرفیت تولید کنسانتره روی مجتمع مهدی‌آباد به 800 هزار تن افزایش می یابد.



       افزایش ظرفیت تولید کنسانتره  روی مجتمع مهدی‌آباد به 800 هزار تن

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، امین صفری با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به خالی بودن نیمی از ظرفیت 400 هزار تنی شمش روی کشور به دلیل کمبود ماده اولیه و نیز رو به اتمام بودن ذخیره معدن انگوران، مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد برنامه ریزی کرده طی 4 تا 5 سال آینده با احداث کارخانه های تولید کنسانتره روی به ظرفیت800 هزار تن، خوراک مورد نیاز کارخانجات داخلی را تامین کند.
      وی افزود: با توجه به مفاد قرارداد و تاخیر صورت گرفته در اجرای طرح احداث کارخانه 100 هزار تنی کنسانتره روی و 100 هزار تنی شمش روی،  قرارداد با پیمانکار قبلی فسخ و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، به سرعت در حال تهیه اسناد فراخوان و انتخاب مشاور خارجی برای برگزاری مزایده بین‌المللی هستیم که در این میان شرکت های بین المللی معتبر ابراز تمایل کرده‌اند.
      مدیر مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد با بیان اینکه از سال 93 عمده فعالیت این مجتمع بر استخراج و فروش باریت بوده است، تصریح کرد: طی این مدت،750 هزار تن باریت پر عیار، کم عیار و کارخانه‌ای تولید شد که البته باریت کارخانه‌ای قابل فروش نیست و برای خوراک کارخانه فرآوری پودر باریت انبار می‌شود.
      وی ادامه داد: این مجتمع، طی سال های گذشته هیچ گونه فروشی نداشته و از اواسط سال گذشته در بخش فروش محصولات متمرکز شد و توانست محصولات اکسید روی شرقی و کالامین در بخش روی و انواع باریت با وزن مخصوص‌های مختلف را از طریق مزایده عمومی به صورت مستمر و متناوب به فروش برساند.
      صفری با اشاره به اینکه مجتمع سرب و روی مهدی آباد طی 6 ماه اول سال 94 برای نخستین بار به سوددهی رسید، گفت: در چند ماه اخیر، تمرکز بر بخش بازاریابی و فروش را افزایش داده موفق به جذب مشتریان با حجم بالای تقاضا شدیم و در نظر داریم به زودی مزایده‌های بزرگی را - که 3 برابر حجم فروش سالانه است- از طریق شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برگزار کنیم.
      وی افزود: با توجه به محدودیت نیاز باریت در کشور، در تلاش هستیم بخش صادرات به خصوص در حوزه خلیج فارس را فعال کنیم و بتوانیم سهمی در بازار بزرگ حوزه نفتی خلیج فارس ایجاد کنیم.
      صفری همچنین درباره بحث پایین بودن عیار خاک معدن سرب و روی مهدی‌آباد، اعلام کرد: گرچه استخراج با عیار پایین در جهان امری عادی و قابل استحصال تلقی می‌شود، اما در مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد قرار است عیار 5/6 درصد را به کنسانتره حدود 40 درصد برسانیم.
      وی ادامه داد: در حال حاضر، عیار خوراک ورودی کارخانجات موجود شمش روی کشور حدود 35 درصد است که به راحتی جوابگوی نیاز آنها است.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.