سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    • پیشنهاد اختصاص وام برای خروج از رکود فولاد

      رئیس هیات عامل ایمیدرو از پیشنهاد اختصاص بسته تشویقی همچون وام 4 دستگاه دولتی برای خروج از رکود فولاد خبر داد.
      پیشنهاد اختصاص وام برای خروج از رکود فولاد

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به شرایط نامطلوب صنعت فولاد، در پیگیری ‌های به ‌عمل آمده، هفته گذشته جلسه ‌ای با معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و در آن اختصاص وامی همانند خرید خودرو به صنعت فولاد برای تحریک تقاضا پیشنهاد دادیم.
      وی افزود: در بخش حقوق دولتی و حق انتفاع نیز قرار شده، دولت حمایت ‌های لازم را از صنعت فولاد داشته باشد. همچنین در مورد تثبیت نرخ گاز نیز پیشنهادهایی ارائه شده است.
       کرباسیان خاطرنشان کرد: کل مشکلات واحدهای فولادی کشور در این جلسه به صورت جدی مورد ارزیابی قرار گرفت و پیشنهادات رفع مشکلات واحدهای فولادی با جمع‌ بندی تقدیم معاون اول شده است و امیدواریم در هفته آینده روال اداری خود را طی و آن بخشی که نیازمند مصوبه دولت نباشد ابلاغ شود.
      وی گفت: در این بسته پیشنهادی، تعرفه فولاد، مسائل بانکی و تأمین نقدینگی واحدهای فولادی بررسی و حتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیشنهاد کرده در بودجه سال آینده حمایت بیشتری را در بخش فولاد داشته باشد.
      رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه در حال حاضر، حدود 3 میلیون تن محصولات فولادی در انبارهای کارخانه داران مانده است، گفت: این موضوع در کنار کاهش قیمت‌ ها و افزایش واردات ورق ‌های فولادی، باعث شده تا کارخانجات درتأمین نقدینگی خود با مشکلات زیادی مواجه شوند.
      وی ادامه داد: به رغم حجم صادرات، افت قیمت محصولات فولادی در بازارهای صادراتی باعث شده تا واحدها نتوانند در این بخش عملکرد مناسبی داشته باشند و تحریم‌ ها نیز جابجایی پول را در فروش محصولات برای کارخانجات با مشکلاتی روبرو ساخته است. در کنار این امر، رکود ساخت و ساز نیز باعث شده تا وضعیت واحدهای فولادی کشور هر روز وخیم‌تر شود.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.