سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    • تکمیل زنجیره ارزش به همه مواد معدنی تعمیم می یابد

      معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تکمیل زنجیره ارزش به همه مواد معدنی تعمیم می یابد.
      تکمیل زنجیره ارزش به همه مواد معدنی تعمیم می یابد

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، جعفر سرقینی با بیان این مطلب، افزود: نخستین اقدام مهم در اجرای فرمایش مقام معظم رهبری، تکمیل زنجیره تولید در بخش معدن است به طوری که برای تکمیل زنجیره تولید فولاد، زنجیره تکمیل از سال 92 شروع شده است.
      وی افزود: کشور با خام فرشی مواد معدنی مخالف است و با تکمیل زنجیره تولید، باید به یک ثبات نسبی برسیم تا نیازی به صادرات مواد خام معدنی نداشته باشیم همچنین باید به دنبال فرآوری مواد معدنی باشیم چرا که وقتی مواد معدنی استخراج می شود به طور معمول ارزش ندارد یا کم ارزش است. اما هر اندازه زنجیره تولید مواد معدنی کامل تر شود، ارزش افزوده بیشتری در بخش معدن رخ می دهد.
      سرقینی خاطرنشان کرد: برخی از مواد معدنی نظیر مس، عیار بسیار پایینی دارند که باید در جوار معدن به کنسانتره تبدیل شوند ولی برخی از مواد معدنی نظیر سنگ آهن نیاز به فرآوری در کنار معدن ندارند.
      معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت  با بیان اینکه برنامه های بلند مدتی برای توسعه بخش معدن تدوین کرده ایم، گفت: بخش معدن در تمام دنیا بخشی زیر بنایی است و در ایران نیز ذخایر قطعی معدنی به 40 میلیارد تن می رسد و سالانه 400 میلیون تن مواد معدنی استخراج می کنیم.
      وی ادامه داد: در اکثر صنایع معدنی خودکفا هستیم و وارد کننده نبوده بلکه صرفا صادر می کنیم  و تنها واردات ما در بخش معدن، «زغال سنگ» و «منگنز» است.
      سرقینی  با بیان اینکه بخش معدن رویکرد مناسب و نقش ویژه ای در اقتصاد مقاومتی دارد، افزود: ‌این بخش درون زا، برون نگر و مردمی است و در دوره های تحریم به دلیل وجود ذخایر عظیم خدادادی معدنی، با کمترین آسیب مواجه شده و تنها آسیب آن، در ناحیه تاخیر در تحویل ماشین آلات معدنی طی این دوره بوده است.
      به گزارش شاتا، وی ادامه داد: حدود 30 درصد بازار بورس را بخش معدن و صنایع معدنی به خود اختصاص داده و این بخش در برنامه ششم توسعه، دارای جایگاه خاصی است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.