سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      افزایش 5.2 درصدی تولید معادن مس جهان
      میزان تولید معادن جهانی طی 10 ماهه سال2016 میلادی، 5.2 درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) حاکیست: میزان تولید معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه اکتبر 2016، به حدود 16 میلیون و 664 هزار تن رسید. این رقم در مدت مشابه سال 2015 میلادی، 15 میلیون و 846 هزار و 900 تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۰  
      افزایش 10 درصدی تولید آهن اسفنجی ایران در سال 2016
      انجمن جهانی فولاد از افزایش 10 درصدی تولید آهن اسفنجی ایران در سال2016 خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از مجله متال بولتن، ایران با تولید 16 میلیون و هزار تن آهن اسفنجی به عنوان برترین تولیدکننده این محصول در سال گذشته میلادی شناخته شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۰  
      پیش بینی افزایش قیمت روی تا 3 هزار دلار
      یک موسسه تحلیل بازار کامودیتی در تازه ترین گزارش خود، از افزایش قیمت فلز روی تا 3 هزار دلار در سال 2017 خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، موسسه مالی تحلیل بازار کامودیتی مک کواری (Macquarie) روز جمعه در گزارشی به مشتریان خود اعلام کرد که متوسط قیمت روی در سال جاری ۲۷۷۸ دلار بوده و با حرکت به سمت انتهایی سال، تا ۳۰۰۰ دلار افزایش می یابد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۹  
      استقبال پنج کشور برای احداث کارخانه در منطقه ویژه خلیج فارس
      مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: سرمایه گذارانی از کشورهای فرانسه، فنلاند، روسیه ، هند و چین برای سرمایه گذاری در این منطقه ویژه وارد مذاکره شده اند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۹  
      رشد 11 درصدی تولید فولاد ایران در سال 2016
      انجمن جهانی فولاد، رشد تولید فولاد خام ایران در سال 2016 را 11 درصد اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد (worldsteel association)، ایران طی 12 ماهه سال 2016 میلادی، 17 میلیون و 895 هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال 2015، 16 میلیون و 146 هزار تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۸  
      افزایش 13 درصدی تولید کنسانتره مس طی 9 ماهه امسال
      تولید کنسانتره مس کشور طی 9 ماهه سال 95 رشد 13 درصدی را تجربه کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه، 805 هزار و 63 تن کنسانتره مس تولید کردند. در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 711 هزار و 531 تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۶  
      فرصت ایجاد 100هزار شغل در سیستان و بلوچستان با فعال شدن طرح های زنجیره معدن
      پتانسیل های سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی استان سیستان و بلوچستان،‌ فرصت ایجاد 100هزار شغل را فراهم کرده است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مدیریت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو با ارایه گزارشی در «همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری مکران»، به معرفی «ظرفیت ها و پروژه های اقتصادی مکران در بخش معدن و صنایع معدنی» پرداخت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۵  
      اقدامات ایمیدرو برای فعال سازی پتانسیل های معدنی کردستان
      رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اقدامات ایمیدرو در فعال سازی پتانسیل های معدنی کردستان گفت: بخش معدن و صنایع معدنی استان کردستان را توسعه می دهیم. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در دیدار با استاندار استان کردستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از مشارکان و سرمایه گذاران صنایع معدنی این استان و جمعی از مدیران ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از اقدامات برجسته ایمیدرو در سال 93 ، اجرای برنامه اکتشاف 250 هزار کیلومتر مربعی در 20 استان کشور و از جمله استان کردستان است که به تدریج نتایج مطلوبی از این عملیات حاصل می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۴  
      گزارش فنی و اقتصادی طرح کک نفتی، پس از یک دهه انتظار نهایی شد
      گزارش نهایی امکان سنجی فنی و اقتصادی طرح احداث کارخانه کک نفتی آماده شد. این طرح به مدت یک دهه در حالت سکون قرار داشت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، رییس هیات عامل ایمیدرو با اعلام این خبر و تاکید بر اینکه طرح فوق از نتایج برجام محسوب می شود اظهار داشت: در جلسه ارایه این گزارش که مشاور ایرانی و مدیران شرکت اکسنس فرانسه حضور داشتند، طرف فرانسوی گزارش خود را مشتمل بر نتایج مطالعات بازار،‌ فنی و اقتصادی به همراه نتایج مربوط به هر کدام را ارایه کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۳  
      افزایش حجم معاملات 3 فلز استراتژیک طی 9 ماهه امسال
      حجم معاملات 3 فلز استراتژیک شامل فولاد، روی و طلا در بورس کالا طی 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه 95، حجم معاملات فولاد در بورس کالا 5 میلیون و 441 هزار و 628 تن بود اما این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 4 میلیون و 656 هزار و 577 تن بود که 17 درصد رشد نشان می دهد. ارزش معاملات این فلز نیز 86 هزار و 818 میلیارد ریال بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (67 هزار و 293 میلیارد ریال)، حاکی از افزایش 29 درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۳