سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      گزارش چشم انداز جذب سرمایه در معادن ایران به روایت مکنزی
      موسسه مکنزی با ارایه گزارشی درباره توانمندی های معدنی ایران نوشت: هدف ایران سرمایه گذاری 29 میلیارد دلاری در بخش معدن است که منجر به افزایش فعالیت اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور خواهد شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۷  
      زنجیره تولید فولاد تا پایان امسال متعادل می شود
      زنجیره تولید فولاد اعم از اکتشاف، استخراج و فرآوری تا پایان امسال متعادل می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۶  
      ایران آماده سرمایه گذاری مشترک با سایر کشورها در بخش معدن است
      جمهوری اسلامی ایران آماده سرمایه گذاری مشترک با سایر کشورها در بخش معدن و صنایع معدنی است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۶  
      افت 10درصدی نرخ تورم تولید در بخش معدن
      مرکز آمار ایران گزارش داد که شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در یکسال منتهی به تابستان جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، با کاهش 10.1درصدی همراه شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۶  
      نعمت زاده: برای صادرات مواد خام معدنی، محدودیت ایجاد خواهد شد
      وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در فضای پسابرجام، باید به دنبال تحول باشیم و بدون شک برای صادرات سنگ های خام، محدودیت ایجاد خواهد شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۵  
      توسعه همکاری‌های آموزشی ایمیدرو و کمیسیون ملی یونسکو
      همکاری های آموزشی و پژوهشی ایمیدرو با کمیسیون ملی یونسکو توسعه می یابد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۲  
      سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری سیتیک در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران
      شرکت «عمرانی سیتیک» از چین و ایمیدرو، سه تفاهمنامه امضا کردند که بر اساس یکی از آن ها، طرف چینی سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران، انجام می دهد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۰  
      42 طرح معدنی و صنایع معدنی تا بهار آینده افتتاح یا اجرا می شوند
      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این سازمان تا بهار سال آینده ۴۲ طرح معدنی و صنایع معدنی را افتتاح یا وارد فاز اجرایی می‌کند. دکتر مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو به همراه تعدادی از مدیران این سازمان، از بخش‌های مختلف ایمیدرو امروز - دوشنبه - از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دیدن کرد. وی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاری، در گفت‌وگویی با خبرنگاران گروه اقتصادی ایسنا شرکت کرد و ایسنا را رسانه‌ای خوش‌نام، حرفه‌ای و دارای پختگی در اطلاع‌رسانی عنوان کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۰  
      افزایش 18 درصدی تولید کنسانتره مس در نیمه اول سال
      میزان تولید کنسانتره مس کشور طی 6 ماهه نخست سال 95 با رشد 18 درصدی مواجه شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه، 528 هزار و 768 تن کنسانتره مس تولید کردند. در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 447 هزار و 409 تن بود. میزان تولید کنسانتره این شرکت ها در شهریورماه، 96 هزار و 356 تن بود که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (80 هزار و 394 تن)، 20 درصد رشد نشان می دهد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۰۹  
      کارخانه آهن اسفنجی فولاد سفید دشت، ماه جاری افتتاح می شود
      رییس هیات عامل ایمیدرو از برنامه راه اندازی رسمی، کارخانه آهن اسفنجی فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری، در ماه جاری خبر داد. مهدی کرباسیان تاکید کرد: طرح های استانی فولاد از نیمه دوم سال 1392 فعال شدند و « آهن اسفنجی فولاد سفید دشت» نخستین کارخانه ای است که افتتاح می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، وی با اعلام اینکه طرح فوق، بامداد روز گذشته – جمعه 7 آبان ماه- به تولید رسید اظهار داشت: در دولت یازدهم و پس از پیگیری های مستمر از سوی ایمیدرو و همچنین مشارکت 65درصدی شرکت فولاد مبارکه، بخش آهن اسفنجی فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری آماده افتتاح شده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۰۸