سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      چین تولید مس و آلومینیوم را افزایش داد
      عملکرد چین در ماه آوریل در دوبخش مس و آلومینیوم رکوردی متفاوت را به ثبت رساند و آمارها نشان می دهد این کشور مسیر افزایش تولید مس و آلومینیوم را در پیش گرفته است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۳/۰۱  
      افزایش تولید فولاد خام و محصول در نخستین ماه 96
      میزان تولید فولاد خام کشور در نخستین ماه سال 96، 15 درصد رشد یافت. در همین حال تولید محصولات فولادی ایران نیز 17درصد رشد پیدا کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۳/۰۱  
      کاهش هزینه و انرژی با فناوری ایرانی «پرد»
      مشعل طرح آهن اسفنجی فولاد شادگان یکشنبه گذشته با حضور مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو و مقامات استانی با استفاده از فناوری ایرانی پرد روشن شد تا اشتغال و درآمدزایی را برای منطقه شادگان خوزستان به همراه داشته باشد. مشعل این طرح پس از سال‌ها انتظار با تلاش دولت یازدهم روشن شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۳۰  
      گزارش پلاتس از سرمایه گذاری ایتالیا و آلمان در ساخت تجهیزات فولادی در ایران
      وب سایت پلاتس در گزارشی به سرمایه گذاری ایتالیا و آلمان در ساخت تجهیزات فولادی در ایران پرداخت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۳۰  
      رشد 64 درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن معادن بزرگ
      میزان تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ معدنی طی نخستین ماه سال 96، 64 درصد رشد یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور در ماه فروردین، 2 میلیون و 986 هزار و 658 تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و 822 هزار و 401 تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۳۰  
      فناوری ایرانی تولید آهن اسفنجی، هزینه ها و مصارف انرژی را کاهش می دهد
      فناوری ایرانی احیای مستقیم، هزینه سرمایه گذاری و احداث کارخانه های تولید آهن اسفنجی را کاهش می دهد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، حسن کرباسچی مدیر عامل شرکت ام ام ایی در ایران با اعلام مطلب فوق افزود: مهندسان ایرانی، تکنولوژی احیاء آهن به روش پِرِد PERED (Persian Reduction) را تحت لیسانس شرکت ایرانی ام ام اییMME)) در آلمان به ثبت رسانده اند و این فناوری سبب کاهش هزینه های ساخت و سرمایه گذاری در تولید آهن اسفنجی در ایران می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۲۷  
      تمام واحدهای آهن اسفنجی طرح های استانی فولاد، امسال راه اندازی می شوند
      رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم راه اندازی گرم کارخانه آهن اسفنجی فولاد شادگان، گفت: تا پایان امسال، تمامی واحدهای آهن اسفنجی طرح های استانی فولاد راه اندازی می شوند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۲۴  
      راه اندازی کارخانه فولاد شادگان؛‌ فردا با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو
      نخستین کارخانه آهن اسفنجی به روش ایرانی فردا با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو، جمعی از مقامات استان خوزستان و نمایندگان مجلس راه اندازی می شود. فولاد شادگان دومین کارخانه از فولادهای استانی است که در دولت یازدهم از رکود خارج شد و اینک به مدار تولید می پیوندد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۲۳  
      افزایش 83 درصدی صادرات فولاد در ماه نخست امسال
      میزان صادرات فولاد کشور طی فروردین 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 83 درصد افزایش یافت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۲۰  
      کاهش 4درصدی تورم تولیدکننده بخش معدن
      نرخ تورم تولیدکننده بخش معدن در چهار فصل منتهی به زمستان سال گذشته 4.1 درصد کاهش یافت. این در شرایطی است که در یکسال منتهی به زمستان 92 این شاخص رشد 31درصدی داشت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۲۰