سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      چین تولید مس را به بالاترین حد 15 ماه اخیر رساند
      مجله متال بولتن از افزایش تولید مس چین به بالاترین میزان 15 ماه گذشته خبر داد. رشد قیمت در سه ماهه اول 2017 شرکت های چینی را ترغیب به افزایش تولید کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) به نقل از مجله متال بولتن، افزایش قیمت مس و همچنین رشد واردات سنگ و کنسانتره مس به این کشور منجر به افزایش تولید مس تصفیه شده در چین شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۱۰  
      بیشترین اکتشاف معادن در دولت تدبیر و امید انجام شد
      وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: بیشترین اکتشاف معادن در دولت تدبیر و امید انجام شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نسوازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ مهندس محمد رضا نعمت زاده در سخنان کوتاهی در آیین رسمی افتتاح کارخانه فولادسازی شماره دو خراسان(طرح تولید شمش)، تکمیل زنجیره تولید معادن را یکی از مهمترین برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: مقام رهبری نیز به کرات تاکید کردند که از صدور مواد خام تا جایی که ممکن است، جلوگیری و آن ها را به محصولات نهایی با ارزش افزوده بیشتر تبدیل کنیم.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۰۹  
      8 کشور، برترین تولیدکننده لیتیوم شدند
      8 کشور به عنوان برترین تولیدکنندگان لیتیوم معرفی شده اند. تولید جهانی این ماده با ارزش معدنی در سال 2016 با 12 درصد رشد نسبت به سال گذشته به 35 هزار تن افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی جهان به نقل از وب سایت Investing newsتولید جهانی لیتیوم در سال گذشته میلادی به 35 هزار تن رسید که کشورهای استرالیا، شیلی و آرژانتین پیشتاز این عرصه بودند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۰۹  
      تولید 18.4میلیون تن شمش فولاد طی سال 95
      فولادسازان کشور طی سال 95 با افزایش 11 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال 94، بیش از 18.4 میلیون تن فولاد خام تولید کردند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، انجمن فولاد ایران گزارش داد: شرکت های فولاد ساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان اسفند گذشته، 18 میلیون و 466 هزار تن فولاد خام تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال 94، 16 میلیون و 656 هزار تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۰۹  
      3 طرح تولیدی در منطقه خور و بیابانک کلنگ زنی می شود
      مدیر مجتمع پتاس خورو بیابانک از برنامه کلنگ زنی 3 واحد تولیدی در این منطقه توسط مقامات دولتی خبر داد. نخستین طرحی که با سرمایه گذاری ایمیدرو کلنگ زنی می شود، طرح تولید کلرید کلسیم با ظرفیت تولید سالانه 30 هزار تن است که محصول تولیدی در صنایع حفاری نفت و گاز، تثبیت خاک و ذوب برف و یخ قابل مصرف است.حفاری نفت و گاز، تثبیت خاک و ذوب برف و یخ قابل مصرف است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۰۶  
      صدور 7 میلیارد دلار کالای معدنی و صنایع معدنی در سال 95
      ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در حالی که در سال گذشته به بیش از 7 میلیارد دلار رسید، زنجیره فولاد نیز شاهد رکورد شکنی صادرات شد. در سال 1395 شرکت های فولادی بیش از 6.6 میلیون تن از تولیدات خود را روانه بازارهای هدف کردند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۰۵  
      تعریف 10 طرح جدید زیربنایی معدنی برای سال 96
      مجری طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی از تعریف 10 طرح جدید زیربنایی معدنی در سال 96 خبر داد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۰۴  
      افزایش تولید فولاد ایران در سه ماه نخست 2017 و ماه مارس
      سایت انجمن جهانی فولاد گزارش داد: میزان تولید فولاد ایران در سه ماه نخست و همچنین ماه سوم 2017 میلادی(مارس) به ترتیب 12.7درصد و 18درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در ماه مارس 2017 میلادی یک میلیون و 580 هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک میلیون و 336 هزار تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۰۳  
      چین، تولید و صادرات آلومینیوم را افزایش داد
      مرکز ملی آمار چین از افزایش 10.9 درصدی تولید آلومینیوم این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد. این کشور در عین حال صادرات آلومینیوم را نیز افزایش داده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۰۳  
      رشد صادرات، ارایه تسهیلات و پوشش بیمه ای صنعت و معدن در دولت یازدهم
      وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک نشست مطبوعاتی به ارایه عملکرد بخش صنعت و معدن پرداخت و از رشد در صادرات،‌ ارایه تسهیلات،‌ پوشش بیمه ای و همچنین فعال شدن طرح های ناتمام خبر داد. محمد رضا نعمت زاده در عین حال تاکید کرد که طی سال 95 در تولید و صادرات بخش معدن، رشد داشته ایم.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۲/۰۲