سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      چین با رشد تقاضا، مانع کاهش قیمت مس می شود
      مدیرعامل شرکت چینالکو(Chinalco) از افزایش تقاضای مس در چین در راستای حمایت از قیمت این ماده معدنی خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) به نقل از مجله متال بولتن جیانگ یانگ وو( Jiangqiang Wu) در سخنانش خطاب به شرکت کنندگان شانزدهمین کنفرانس جهانی مس در شیلی گفت:" رشد سریع اقتصادی چین به رشد اقتصاد جهانی کمک می کند و باوجود رشد اقتصادی چشمگیر چین، هنوز نیازهای زیرساختی این کشور بالاست".
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۳۰  
      افزایش 7 درصدی تولید فروکروم سبزوار طی سال 95
      میزان تولید شرکت فروکروم سبزوار طی سال گذشته، 7 درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مجتمع فروکروم سبزوار از ابتدای فروردین تا پایان اسفند 95، افزون بر 8 هزار و 896 تن فروکروم تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 8 هزار و 286 تن بود. همچنین میزان تولید مجتمع مذکور نسبت به برنامه (6 هزار تن)، 71 درصد افزایش یافت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۳۰  
      سرمایه گذاری 650 میلیارد ریال درمنطقه ویژه پارسیان هرمزگان
      مدیر منطقه صنایع انرژی برپارسیان گفت: امسال 650 میلیارد ریال در حوزه های بندری و اسکله این منطقه سرمایه گذاری می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حسن شاهرخی با اعلام این مطلب اظهار داشت: 7 کنسرسیوم ایرانی و خارجی برای ساخت بندر پارسیان اعلام آمادگی کرده اند که بعد از بازگشایی پاکات مناقصه، بررسی های لازم برای انتخاب پیمانکار آغاز می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۲۹  
      طلای موته 4 رکورد تولید ثبت کرد
      مدیر مجتمع طلای موته از ثبت 4 رکورد تولید در این مجتمع طی سال 95 خبر داد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۲۸  
      افزایش 10 درصدی تولید کنسانتره مس در سال گذشته
      تولید کنسانتره مس کشور طی 12 ماهه سال 95، رشد 10 درصدی را تجربه کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان اسفندماه سال قبل، یک میلیون و 72 هزار و 864 تن کنسانتره مس تولید کردند. در حالی که این رقم در مدت مشابه سال ماقبل، 979 هزار و 650 تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۲۷  
      ترکان: بسته های سرمایه گذاری برای صنایع پایین دست آلومینیوم در لامرد ارایه می شود
      اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در در بازدید از طرح آلومینیوم جنوب و منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد گفت: بسته های سرمایه گذاری در صنایع پایین دست آلومینیوم تعریف می شود. ترکان هدف از این برنامه را تشویق سرمایه گذاران برای حضور در این صنایع ذکر کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۲۳  
      کرباسیان: هزار نفر، در طرح آلومینیوم جنوب مشغول به کار هستند
      رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: در حال حاضر، حدود یک هزار نفر در اجرای طرح آلومینیویم جنوب در منطقه ویژه لامرد مشغول کار هستند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان امروز در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد ضمن بیان این مطلب گفت: تا حدود یک سال پیش، کمتر از تعداد انگشتان دست در این پروژه فعالیت می کردند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۲۳  
      رشد بخش معدن از زبان رییس جمهوری
      رییس جمهوری، امروز از رشد مثبت بخش معدن سخن به میان آورد. حسن روحانی در یک کنفرانس خبری به بخش معدن اشاره کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۲۱  
      افزایش 5.2 درصدی تولید معادن مس جهان در سال 2016
      میزان تولید معادن مس جهان طی 12 ماهه سال2016 میلادی، 5.2 درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، طبق تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) حاکیست: میزان تولید معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان دسامبر 2016، به حدود 20 میلیون و 157 هزار و 500 تن رسید. این رقم در مدت مشابه سال 2015 میلادی، 19 میلیون و 147 هزار و 400 تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۲۱  
      10شرکت برتر تولیدکننده مس جهان در سال 2016
      وب سایت ماینینگ لیست 10شرکت برتر تولیدکننده مس جهان در سال 2016 را منتشر کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۱۹