سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      ایمیدرو به دنبال ترویج معدنکاری سبز در ایران/ تولید سبز در دستور کار طرح های معدنی و صنایع وابسته
      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: ایمیدرو در اجرای پروژه های خود در مناطق مختلف کشور، مسایل زیست محیطی را به طور دقیق رعایت می کند و به همین منظور طرح معدنکاری سبز را تعریف کرده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۱۹  
      بهره برداری از 24 و شروع عملیات اجرایی 17 پروژه در نیمه نخست امسال
      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: 24 پروژه ایمیدرو به ارزش بیش از یک میلیارد دلار در نیمه نخست سال جاری به بهره برداری می رسد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان در دیدار نوروزی کارکنان سازمان توسعه ضمن تبریک سال نو افزود: همچنین در نیمه نخست امسال عملیات اجرایی 17 پروژه به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار شروع می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۱۹  
      تولید 16.8میلیون تن شمش فولاد طی 11 ماهه 95
      فولادسازان کشور طی 11 ماهه سال 95 بیش از 16.8 میلیون تن فولاد خام تولید کردند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، انجمن فولاد ایران گزارش داد: شرکت های فولاد ساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان بهمن 95، 16 میلیون و 831 هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال 94 (15 میلیون و 319 هزار تن)، 10 درصد رشد نشان می دهد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۱۶  
      طرح آلومینیوم جنوب مهر سال آینده راه اندازی می شود
      رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: طرح 300 هزار تنی آلومینیوم جنوب مهر 97 راه اندازی می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مهم‌ترین فعالیت ایمیدرو، بهره برداری از طرح ‌های نیمه تمام بخش معدن و صنایع معدنی است تا در تکمیل زنجیره تولید به اهداف تعیین‌شده دست یابیم.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۱۴  
      12 برنامه اولویت دار ایمیدرو در سال 96
      سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 12 برنامه اولویت دار را در سال 96 پیگیری می کند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از جمله اولویت ها و سیاست های ایمیدرو در تدوین برنامه های سال 96 شامل «رشد تولید با توجه به فرصت به وجود آمده در رشد قیمت های جهانی»، «تحقق کامل منابع مالی متعهد شده در قراردادهای استخراج- فروش از طرف مشارکان»، «قرار گیری طرح های قابل افتتاح سال 1396 در اولویت تخصیص منابع داخلی سازمان» و «تدوین بسته های تامین مالی پایدار برای همه طرح های توسعه ای در دست اجرا با هدف به حداقل رسیدن وابستگی آنها به منابع داخلی ایمیدرو» است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۰۸  
      برترین تولید کنندگان طلا در سال 2016
      فهرست10کشور و شرکت برتر تولید کننده طلا در سال 2016 اعلام شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، بنابرگزارش وب سایت Investing News تولید جهانی طلا در سال 2016 به 3100تن رسید. این میزان تولید معادل سال قبل است به طوری که کانادا، توانست آن بخش از کاهش تولید مکزیک را جبران کند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۰۶  
      افزایش ظرفیت فولاد کشور طی سه سال گذشته
      دستیابی به ایجاد ظرفیت 55 میلیون تنی فولاد در چشم انداز 1404 با افزایش سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی امکانپذیر است. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان مطلب فوق گفت: رونق بخش مسکن کمک بزرگی به رشد و توسعه صنعت فولاد خواهد بود ضمن اینکه سبب ایجاد فرصت های شغلی در ده ها شغل مرتبط به مسکن می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۱/۰۵  
      معرفی پروژه تجهیز معدن زغال سنگ پروده 4 طبس به سایناشور
      پروژه تجهیز و آماده سازی بلوک 3 زغالسنگ پروده 4 به منظور تامین مالی پروژه از کشور چین، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 21 اسفند ماه 95 به موسسه بیمه صادراتی آن کشور ( سایناشور ) معرفی شد .
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۲۵  
      مشعل کارخانه اسفنجی شادگان، پایان هفته روشن می شود
      رئیس هیات عامل ایمیدرو از روشن شدن مشعل واحد اسفنجی طرح فولاد شادگان تا پایان این هفته خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با اعلام این مطلب گفت: بهره برداری از واحدهای آهن اسفنجی سه طرح فولادی تا پایان سال،‌ جزو دعده هایی است که از سوی ایمیدرو داده شده بود به طوری که یکی از آنها (سفید دشت ) در آبان ماه امسال به بهره برداری رسید و هم اکنون در حال تولید است اما طرح های فولادی شادگان و نی ریز با مشکلاتی مواجه شدند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۲۳  
      افزایش 34 درصدی تولید مس محتوا و 36 درصدی کنسانتره مس
      مقایسه تولید نیمه اول سال 95 با نیمه اول سال 92 نشان از رشد تولید کنسانتره مس به میزان 36.5 درصد، کاتد حدود 3.8 درصد و مس محتوای معدنی به عنوان شاخص تولید شرکت به میزان 34.2 درصد دارد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، تولید کنسانتره مس در نیمه نخست سال 92 برابر با 389 تن بود ، در نیمه نخست سال 95 به 531 هزار تن ، مس محتوای معدنی از 105 هزار تن به 141 هزار تن و کاتد از 92 هزار تن به 95.5 هزار تن افزایش یافته است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۲۳