سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      تولید 45 میلیون تن فولاد ضد زنگ در سال 2016
      تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال 2016 به مرز 45 میلیون تن رسید این در حالی است که انجمن بین المللی فولاد ضد زنگ اعلام کرده که هنوز آمار دقیق تولید این محصول مشخص نشده است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) به نقل از مجله متال بولتن تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال2016 به 44 میلیون و 900 هزار تن رسید.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۲۱  
      9 برنامه توسعه ای شرکت طلای زرشوران
      مدیرعامل شرکت طلای زرشوران از 9 برنامه توسعه ای این شرکت در کنار افزایش ظرفیت تولید خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی قدمی مدیر عامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی زرشوران با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه این شرکت برنامه افزایش ظرفیت تولید 2 تنی را در دست اجرا دارد و این برنامه در مرحله انجام مناقصه عمومی و شناسایی پیمانکار قرار دارد، اظهار داشت: این شرکت برنامه های مطالعاتی و توسعه ای شامل «بهینه سازی سیستم فرآوری کارخانه با تمرکز بر روی افزایش راندمان»، «انجام مهندسی معکوس و ساخت همه قطعات و تجهیزات کارخانه»، «بررسی و امکان سنجی استحصال فلزات همراه (آنتیموان و تیتانیوم)» و«همکاری با مراکز آموزش عالی برای انجام پروژه‌‌های دانشجویی» را در دست اقدام دارد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۲۰  
      کرباسیان خبر داد: افزایش بیش از6 برابری بودجه آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو
      رئیس هیات عامل ایمیدرو از افزایش بیش از 6 برابری بودجه آموزش، پژوهش و فناوری در این سازمان نسبت به ابتدای دولت یازدهم خبر داد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۸  
      تردید درباره روند کاهشی قیمت فلز سرخ در سال 2017
      مدیر عامل دومین شرکت بزرگ مس چین پیش بینی کرد روند قیمت این ماده معدنی در سال 2017 کاهشی خواهد بود. وی در عین حال پیش بینی خوشبینانه ای نیز مبنی بر افزایش تقاضا برای فلز سرخ رنگ ارایه کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۸  
      دولت یازدهم؛ آغازگر روند شناسایی ذخایر عناصر نادر خاکی
      تمرکز بر اکتشاف فلزهایی مانند مس، آهن و طلا در گذشته همراه با ضعف فناوری و دانش فرآوری عناصر نادر سبب غفلت از شناسایی ذخایر این عناصر شده بود؛ شکافی که در دولت یازدهم برای جبران آن نخستین گام ها برداشته شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۸  
      راه اندازی سه طرح بزرگ صنعتی در سال جاری توسط ایریتک
      مدیر عامل شرکت ایریتک گفت: این شرکت سه طرح بزرگ در حوزه صنایع معدنی و پالایشگاهی را در سال جاری راه اندازی کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علی همت که درباره عملکرد ایریتک سخن می گفت تصریح کرد: در سال جاری فاز دوم طرح عظیم آماک، طرح توسعه مجتمع فولاد خراسان و احداث مگامدول آهن اسفنجی صبا فولاد خلیج فارس از سوی این شرکت به مرحله راه­ اندازی رسیدند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۸  
      چین امسال هم برنامه کاهش ظرفیت تولید فولاد دارد
      چین در نظر دارد مازاد ظرفیت تولید را در 2حوزه فولاد و زغال سنگ کمتر کند. در سال گذشته میلادی نیز اقدام مشابهی از سوی دولت چین انجام شده بود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت Market Watch چین در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی 50میلیون تن مازاد ظرفیت تولید فولاد و حداقل 150میلیون تن ظرفیت تولید زغال سنگ خود را کاهش دهد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۷  
      کرباسیان اعلام کرد: ورود فناوری های نوین معدنی پس از برجام
      رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم های بین المللی، ورود فناوری های نوین در حوزه معدن و صنایع معدنی به کشور آغاز شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: طی یک دهه گذشته، معادن ایران با فناوری روز دنیا فاصله‌ گرفتند و در شرایط تحریم، شرکت‌های مطرح و پیشرفته در حوزه فناوری‌های معدنی حاضر نبودند با ایران همکاری کنند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۶  
      نخستین محموله شمش آنتیموان عرضه می شود
      نخستین محموله شمش آنتیموان طبق برنامه ریزی صورت گرفته، امروز در بانک کارگشایی عرضه می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، امروز اقدام به عرضه نخستین محموله شمش آنتیموان تولید شده در مجتمع آنتیموان سفید آبه، در بانک کارگشایی می کند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۶  
      افزایش تولید و فروش دی ماه مجتمع فسفات اسفوردی
      میزان تولید و فروش مجتمع فسفات اسفوردی در ماه دی 95 افزایش یافت. همچنین میزان ارسال و فروش 10 ماهه سال نیز با رشد 37درصدی همراه شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مجتمع فسفات اسفوردی در ماه دی امسال 5739 تن فسفات تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (1380 تن)، 316 درصد رشد یافت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۵